• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 8 اسفند 1396
کد مطلب : 7975
+
-

رسیدگی فوری به پرونده گلستان هفتم

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی با اشاره به حوادث خیابان گلستان هفتم در پاسداران از ماموریتی جدید به دادستانی و دادگستری خبر داد و گفت: بنده به دادستانی محترم تهران و دادگستری دستور دادم در اسرع وقت به این جرم و جرم‌های مشابه رسیدگی کند. او می‌گوید: عاملان این جنایت باید به سرعت مجازات شوند. به گزارش ایسنا، رئیس قوه قضاییه افزود: آشوبگران باید بدانند که امنیت کشور و امنیت مردم قابل مدارا کردن نیست و اینها خط قرمز اسلام و ارکان نظام هستند.

تغییر رویکرد «مدارا» با برهم‌زنندگان امنیت، موضوعی است که دادستان تهران هم پیش از این بر آن تاکید کرده بود. عباس جعفری‌دولت‌آبادی روز شنبه با اشاره به اینکه اقدامات مجرمانه افراد موسوم به دراویش گنابادی در حمله به حوزه انتظامی و به شهادت رساندن مأموران مظلوم ناجا، راه را برای مدارا بست، گفته بود: بدیهی است در چنین وضعیتی، صحنه مدیریت حادثه تغییر خواهد یافت.

رئیس قوه قضاییه روز گذشته طی سخنانی در جلسه مسئولان عالی قضایی تأکید کرد: اینکه گمان کنند می‌توانند با برخی تلاش‌های مذبوحانه با تحریک عامل بیرونی و گاهی درونی به امنیت کشور و مردم خدشه وارد کنند، بسیار اشتباه کرده‌اند. وی ادامه داد: نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط دستگاه قضایی که دارای وظایف ذاتی در جرایم مشهود است، پایه کار است و باید قاطعانه برخورد کند و خواهد کرد. غلامحسین محسنی اژه‌ای هم روز یکشنبه رفتار این آشوبگران را داعش‌گونه خوانده و گفته بود درخواست برخورد سریع با این افراد شده است. محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور هم پنجشنبه گذشته گفته بود: برخی عاملان شهادت مأموران نیروی انتظامی در خیابان پاسداران مستوجب مجازات اعدام هستند و هیچ هراسی از برخورد با آنها نداریم.

دوشنبه‌شب هفته گذشته اخباری از تجمع افرادی که خود را درویش می‌‌نامیدند، در گلستان هفتم خیابان پاسداران تهران رسانه‌ای شد. ساعتی از این تجمع نگذشته بود که دراویش موسوم به دراویش گنابادی با تخریب اموال عمومی و منازل مردم، 3مأمور نیروی انتظامی و 2بسیجی را به‌شهادت رساندند. این آشوب تا حدود ساعت 4صبح روز سه‌شنبه ادامه یافت که نهایتا نیروی انتظامی غائله را خاتمه داد.

  اسلامی‌شدن علوم شکست نخورده است

رئیس قوه قضاییه روز گذشته در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات اخیر برخی مسئولان درباره اسلامی شدن علوم، گفت: گرچه معنای اسلامی شدن علوم نیاز به دقت دارد، ولی درهرحال اینکه بگوییم این پروژه در جمهوری اسلامی شکست خورده کاملا سخن نابجایی است. این مقوله یک بحث کاملا فنی و علمی است و با اظهارات پوپولیستی و بدون تحقیق سازگار نیست لذا کسانی که تخصصی در این زمینه ندارند و نظرات اندیشمندان داخلی و خارجی را مطالعه نکرده‌اند نباید حرفی به زبان بیاورند که دستمایه بیگانگان شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید