• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79719
+
-

تابستان شمال غربی‌ها خنک تمام می‌شود

وزش تندبادهای لحظه‌ای، ‌کاهش محسوس دما‌ و بارش باران از ظهر امروز شنبه آب‌وهوای شهرهای اردبیل، آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی را تحت تاثیر قرار می‌دهد

آب و هوا
تابستان شمال غربی‌ها خنک تمام می‌شود

مسئول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان شرقی از وزش تندبادهای لحظه‌ای، کاهش محسوس دما و بارش باران از بعد از ظهر امروز (شنبه) در این استان خبر داد. به گزارش فارس، «افشین ابراهیمی» با اشاره به این‌که شرایط ناپایداری جوی تا ٢ مهر همه نواحی استان به‌ویژه نواحی شمالی و شرقی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اظهار کرد: ‌گذر امواج تراز میانی جو و نفوذ و تقویت زبانه پرفشار سطح زمین ‌موجب ابرناکی، ‌وزش تندبادهای لحظه‌ای، ‌بارش باران گاهی به صورت رگبار همراه با رعد و برق و در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ، ‌احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، کاهش محسوس دما‌، گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد.

رئیس پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی هم از وزش باد گاه شدید در استان خبر داد و گفت: در هفته جاری دمای استان کاهش خواهد یافت. «مهدی صابری» افزود: نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد که از امروز وزش تندبادهای شدید در استان وجود خواهد داشت که سرعت آنها تا 75 کیلومتر بر ساعت تخمین زده می‌شود. این تغییرات آب و هوا و شمالی شدن جهت جریانات، دمای شهرهای استان را از 4 تا 6 درجه کاهش خواهد داد.

همچنین، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افت دما در اردبیل از هفته پیش رو خبر داد و گفت: از بعدازظهر امروز (شنبه) و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۳۱ شهریور و اول مهر)، با نفوذ توده هوای خنک، ضمن کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور به‌ویژه سواحل شمالی و استان اردبیل، بارش قابل ملاحظه باران و وزش باد را خواهیم داشت. «احد وظیفه» ادامه داد: کاهش دما روز یکشنبه در سواحل شمالی استان اردبیل بین ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس است. همچنین دریای خزر در این مدت مواج خواهد بود. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید