• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 8 اسفند 1396
کد مطلب : 7966
+
-

پیاده‌روی افراد مشهور جهان

چارلز دیکنز:‌ رمان‌نویس برجسته انگلیسی و خالق داستان دیوید کاپرفیلد، هر روز بین ساعت ۹ تا ۱۴ به نویسندگی مشغول بوده و بعد از آن حدود 30تا 40کیلومتر پیاده‌روی می‌کرده است؛ رقم عجیبی که نشان می‌دهد شاید شخصیت‌های رمان او در پیاده‌روی‌هایش شکل ‌گرفته‌اند.

بتهوون: بتهوون موسیقیدان مشهور آلمانی است که تمام زندگی‌اش را به پای موسیقی گذاشت. او در بین ساعت‌های استراحتش به پیاده‌روی در فضای آزاد می‌رفته است. بتهوون همیشه کاغذ و مداد همراه خود داشته تا اگر در این گام برداشتن‌ها سمفونی‌ای به ذهنش می‌رسد، آن را ثبت کند. سمفونی‌ای که الهام گرفته از طبیعت و آوازهای پرندگان باشد.

چارلز داروین: داروین، نظریه‌پرداز معروف انگلیسی در زمینه علم زیست‌شناسی است. الگوی زندگی داروین بسیار جالب و البته متفاوت است. او به پیاده‌روی دربین فعالیت‌های روزانه‌اش اهمیت می‌داده و البته زمان عجیبی را هم به آن اختصاص داده بوده است؛ صبح‌ها بعد از بیدار شدن از خواب و قبل از صرف صبحانه؛ زمانی بین 6تا 7صبح و پیش از شروع هر کاری.

وینستون چرچیل: بله درست است. وینستون چرچیل هم اهل پیاده‌روی بوده است اما به سبک و سیاق مخصوص خودش. او کسی است که 7:30صبح از خواب بیدار می‌شده اما تا 11:30از رختخواب بیرون نمی‌آمده است. او بعد از ساعت ۱۱:۳۰ و قبل از خوردن ناهار، زمانی را به پیاده‌روی و قدم زدن اختصاص می‌داده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید