• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79627
+
-

پلی که اهالی 31 روستا را گرفتار کرد

مسئولان بارها وعده داده‌اند که یک پل ثابت به جای پل شناور عنافچه ساخته می‌شود، اما این وعده هنوز عملی نشده است

روستا
پلی که اهالی 31 روستا را گرفتار کرد

اهالی دهستان عنافچه و شهر ملاثانی از طریق یک پل شناور با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، اما با بالا آمدن رودخانه کارون این پل زیر آب می‌رود و پس از آن اهالی به وسیله قایق تردد می‌کنند. به گزارش فارس، پل ارتباطی دهستان عنافچه و شهر ملاثانی از سال گذشته تاکنون چندین بار به دلیل بالا آمدن سطح رودخانه کارون زیر آب رفته است و اهالی این 2 منطقه مجبور شده‌اند با قایق تردد کنند.

این پل وسیله ارتباطی 31 روستا با شهر ملاثانی است و زیر آب رفتن آن جمعیت زیادی را با مشکل مواجه می‌کند. مسئولان هر بار وعده زمانی 2 یا 3 ‌ماهه برای احداث پلی ثابت می‌د‌هند، اما هیچ‌گاه از محقق شدن وعده‌ها خبری نمی‌شود. با توجه به نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید، ادامه این روند برای دانش‌آموزان و معلمان دشوار است چراکه آنها را مجبور خواهد کرد برای جابه‌جایی از قایق‌های محلی غیراستاندارد استفاده کنند.


پل قابل بازسازی نیست

فرماندار باوی در این رابطه اظهار کرد: به گفته کارشناسان، این قبیل پل‌ها 6 ماه تا یک سال بیشتر دوام نمی‌آورند و دچار فرسودگی و تخریب می‌شوند. «منوچهر ورناصری» با بیان این‌که این پل شناور توسط ارتش روی رودخانه کارون نصب شده است، افزود: ما قبلا قسمتی از پل را بیرون کشیدیم و به ارتش دادیم تا بازسازی شود، اما مشخص شد بخشی از آن دیگر قابل بازسازی و استفاده نیست.


اعتبار ساخت پل ثابت

این مقام مسئول گفت: پس از پیگیری‌هایی که از طریق استانداری و راه و شهرسازی صورت گرفت، مقرر شد کلنگ ساخت پل ثابت در این منطقه زده شود، اما حداقل زمان لازم برای احداث این پل 2 سال است. فرماندار باوی با اشاره به عدم تامین اعتبارات مورد نیاز برای ساخت پل ثابت دهستان عنافچه ادامه داد: احداث این پل به 47 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. ماه گذشته قرار بود این اعتبار تامین شود، اما نشد و همین هم عملیات احداث پل را با تاخیر مواجه کرد.

ورناصری بیان کرد: مقرر شد اعتبار ساخت پل از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان تامین شود. مکان‌یابی و صدور مجوزهای لازم برای ساخت پل ثابت بین دهستان عنافچه و شهر ملاثانی شهرستان باوی نیز انجام شده است، اما به منظور آغاز عملیات ساخت پل منتظر تامین اعتبار هستیم.


قطع راه ارتباطی

بخشدار مرکزی شهرستان باوی نیز با بیان این‌که حدود یک ماه است راه ارتباطی اهالی دهستان عناوفچه با شهر ملاثانی قطع شده است، گفت: بخش‌هایی از پل زیر آب رفت که بخشی از آن از زیر آب بیرون آورده شد. «محمود ساعدی» با اشاره به تعمیر پل توسط ارتش افزود: ارتش زمان خاصی برای راه‌اندازی مجدد پل مشخص نکرده است چراکه موقع کار مشخص می‌شود چه میزان از آن فرسوده و غیرقابل ‌استفاده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید