• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79615
+
-

گیلانی‌ها در انتظار تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام

چند پروژه نیمه‌کاره استان در بندر انزلی، آستانه اشرفیه و لاهیجان بررسی می‌شود

گزارش
گیلانی‌ها در انتظار تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام

گیلان طرح‌های نیمه‌تمام زیادی دارد و مردم بی‌صبرانه چشم‌انتظار مناسبتی هستند بلکه این طرح‌ها مورد بهره‌برداری قرار بگیرند. به گزارش مهر، برخورداری از مدیریت پسماند و نجات زمین سبز گیلان از چنگال زباله، بهره‌‌مندی از سیستم فاضلاب بهداشتی و ممانعت از ورود انواع فاضلاب‌ به رودخانه، تالاب و دریا، برخورداری از امکانات فرهنگی و ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی مناسب، مناسب‌سازی زیرساخت‌های شهری و گردشگری و مواردی نظیر این‌ها در گیلان خواسته‌های بزرگی نیستند، اما متاسفانه دستیابی به آنها برای مردم تبدیل به رویا شده است.تعداد زیادی طرح نیمه‌تمام در استان وجود دارد که می‌توان آنها را به چشم آثار تاریخی دید. بعضی از آنها طی چندین دولت هنوز به اتمام نرسیده‌اند. در ادامه به معرفی برخی از طرح‌های نیمه‌تمام می‌پردازیم.


تصفیه‌خانه انزلی

مدیر امور آب و فاضلاب شهری انزلی با این‌که اجرای طرح تصفیه‌خانه ایلیاران انزلی از سال ۸۰ آغاز و 4 سال بعد به پایان رسید و سال ۸۵ بهره‌برداری شد، اظهار کرد: ساخت تصفیه‌خانه غازیان انزلی هم سال ۸۸ شروع شد و در حال حاضر از پیشرفت ۸۵ درصدی برخوردار است.«محمود امیری» با بیان این‌که در انزلی ۲۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب بهداشتی اجرایی شده است، افزود: در حال حاضر حدود ۲۵ کیلومتر از لوله‌گذاری این شبکه باقی مانده است.وی ادامه داد: برای تکمیل کل طرح فاضلاب انزلی و غازیان در مجموع به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.


جاده کنارگذر انزلی

جاده کنارگذر انزلی که احداث آن از سال ۷۷ آغاز شده، طرح دیگری است که هنوز به اتمام نرسید. ساخت مصلای این شهر هم با گذشت ۳۸ سال از آغاز عملیات اجرایی با توجه به این‌که در مکانی پر رفت و آمد قرار دارد، همچنان نیمه‌تمام رها شده است. البته طرح‌های دیگری همچون راه‌آهن و بازار ماهی نیز از جمله طرح‌هایی هستند که می‌توان از آنها به عنوان طرح‌های نیمه‌تمام نام برد.


مجتمع فرهنگی لاهیجان 

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان هم درباره طرح‌های نیمه‌تمام این شهر گفت: طرح مجتمع فرهنگی لاهیجان با توجه به سابقه فرهنگی و تعداد هنرمندان این شهر بیش از ۲۰ سال است که روی زمین مانده است، در حالی که این طرح همزمان در شهرهای دیگر استان که کلنگ خورده بود، به اتمام رسیده است. «جواد نجار تمیزکار» از پل روگذر میدان گیل که حدود ۳ سال متوقف مانده نیز یاد کرد و افزود: خوشبختانه با تغییر پیمانکار هم‌اکنون اجرای این طرح به خوبی پیش می‌رود.


سهم آستانه اشرفیه از طرح‌های نیمه‌تمام

وضعیت در شهرستان آستانه اشرفیه نیز به همین صورت است. نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مرداد امسال در گفت‌و‌گو با یکی از رسانه‌ها به عقب‌ماندگی طرح‌های عمرانی و مشکلات حوزه آب شرب و برق‌رسانی در این شهرستان اشاره کرده بود. عضو شورای اسلامی شهر آستارا نیز درباره طرح‌های نیمه‌تمام این شهر گفت: پروژه پارک بانوان در بلوار خرمشهر مصوب دوره چهارم شورای این شهر است. نقشه‌های فاز ۱ و ۲ آن آماده است، اما اجرا نشد.«عرفان جامبر» ادامه داد: پروژه مجتمع تجاری، تفریحی لاله بزرگ (سینما سوخته) که با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری قرار بود ساخته شود، ۱۲ سال است نیمه‌کاره رها شده و اسکلت فلزی آن چهره‌ای نامناسب به شهر داده است. البته طرح استخر شهرداری آستارا نیز یکی دیگر از پروژه‌های عقب‌مانده این شهر است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید