• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 8 اسفند 1396
کد مطلب : 7960
+
-

راه رفتن روی زمین گرد اوضاع و احوال پیاده‌روی در جهان چگونه است؟

در بعضی کشورها پیاده‌روی سبک زندگی مردم است و برایشان عجیب نیست که کسی کارهای روزانه‌اش را با قدم‌زدن در خیابان انجام دهد. از آن طرف کشورهایی هستند که مردم به‌اصطلاح تنبلی دارند. اما اگرپیاده‌روی، سبک زندگی شماشود می‌تواند ابزار کمکی در جهت انجام کارهایتان هم باشد.

سحرخیز باش تا پرقدم شوی

نتایج تحقیقات نشان داده است که مردمی که قبل از ساعت 7صبح از خانه بیرون می‌آیند 8درصد بیشتر از کسانی که دیرتر از خواب بیدار می‌شوند، پیاده‌روی می‌کنند.

تأثیر محیط زندگی

مردم بوستون، پورتلند، کارولینای شمالی و آتلانتا در آمریکا از شهردار خواسته‌اند تا محیط زندگی‌شان را برای پیاده‌روی مناسب کند. نتیجه این مناسب‌سازی رشد 3درصدی میانگین پیاده‌روی در مدت کوتاه یک سال بوده است.

تندروی در اندونزی

مردمان اندونزی سریع‌ترین قدم‌ها را برمی‌دارند. سرعت راه رفتن آنها در بین مردم همه کشور‌های جهان بالاتر است و البته این سرعت را مدیون گام‌های کوچک و تند هستند. آمریکایی‌ها در رتبه پنجم این لیست، انگلیسی‌ها در رتبه 12و مردم ژاپن در رتبه 19این لیست هستند.

عمرطولانی فرانسوی‌ها

امید به زندگی در کشور فرانسه 81.5سال است. آنها این عمر طولانی را مدیون وعده‌های غذایی کم‌حجم و عادت پیاده‌روی‌شان هستند. البته به دلیل رشد امکانات بهداشتی سن امید به زندگی در ایران هم افزایش یافته و به صورت میانگین به 5.57 سال رسیده است.

اروپایی‌های اکتیو

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که کشورهای اروپایی فعال‌ترین مردمان را دارند. بیشترین پیاده‌روی دربین آنها مخصوص به سالمندان است. یک‌چهارم افراد بالای 60سال در کشورهای اروپایی فعالیت‌های روزانه مرتبط با پیاده‌روی دارند.

وقتی پیاده‌روی باعث تغییر در زندگی می‌شود

 خانم 32ساله‌ای در لندن زندگی می‌کند و عاشق پیاده‌روی است. او در شبکه‌های اجتماعی درخصوص پیاده‌روی فعالیت می‌کند و داستان پیاده‌روی‌هایش را می‌نویسد. شروع همه داستان‌های او با این عنوان است؛ «پیاده‌روی زندگی مرا تغییر داد.» تغییری که با از بین رفتن افسردگی بر اثر پیاده‌روی آغاز شد.

پیاده‌ها در کمبریج، MIT، ماساچوست و هاروارد

این سه دانشگاه، معتبرترین دانشگاه‌های جهان‌ هستند که فضای بسیار بزرگی دارند. این فضا باعث می‌شود دانشجویان بیشترین میزان پیاده‌روی روزانه را در محیط دانشگاه‌شان داشته باشند.

آمریکایی‌های تنبل

مردم آمریکا با میانگین 5815گام، کمترین میانگین پیاده‌روی روزانه را نسبت به فرانسه، انگلیس و آلمان دارند. میانگین پیاده‌روی در این سه کشور 6334گام است.

این خبر را به اشتراک بگذارید