• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79469
+
-

قشنگ مثل شب‌های لیگ قهرمانان

امشب در حساس‌ترین بازی روز اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید مقابل 47.929 تماشاگر پاریسی به مصاف پاری‌سن‌ژرمن می‌رود. نیمار شانس آورد در این بازی و یک بازی بعدی این مسابقات محروم است و برای اولین‌بار در فصل جاری مقابل تماشاگران خودی که دل خوشی از او ندارند قرار نمی‌گیرد. کاوانی و امباپه هم به‌دلیل مصدومیت به این مسابقه نرسیدند. آنها می‌توانند از هفته آینده به تمرینات جمعی پاریسی‌ها برگردند اما ایکاردی در دسترس است. دی‌ماریا هم که پل‌های پشت‌سرش را در مادرید خراب کرده، برای این بازی انگیزه زیادی دارد. پابلو سارابیا هم در ‌آکادمی رئال رشد کرده و ناواس تا همین 2 هفته پیش دروازه‌بان رئال بود و3 بار پیاپی با این تیم قهرمان اروپا شد. ایکاردی هم انگیزه زیادی دارد؛ هم می‌خواهد به سران و هواداران اینتر ثابت کند درباره او اشتباه کرده‌اند، هم اصالتا بارسلونایی و محصول آکادمی این باشگاه است. در اردوی رئال طبق معمول مصدومی تازه وجود دارد. مارسلو به‌دلیل درد گردن 10روز از فوتبال دور خواهد بود. او سیزدهمین مصدوم رئال در 76 روز سپری شده از آغاز تمرینات این تیم است. مودریچ و ایسکو و والورده همچنان مصدومیت دارند و آسنسیو هم که تا آخرهای فصل قادر به بازی نیست. راموس و ناچو محروم‌ هستند و قلب خط دفاعی رئال از واران و میلیتائو تشکیل خواهد شد که سرجمع 30دقیقه کنار هم بازی کرده‌اند. رئال 13قهرمانی در این تورنمنت دارد؛ یعنی درست به‌اندازه یک‌سوم عمر 49ساله پاری‌سن‌ژرمن در اروپا فرمانروایی کرده است. در 9رویارویی قبلی 4بار رئال و 3‌بار پاریس پیروز بوده‌اند. دیگر دیدار حساس امشب را اتلتیکو و یوونتوس برگزار می‌کنند. 2تیم فصل قبل هم در دور حذفی با هم روبه‌رو شده بودند که اتلتیکو برد
 2 بر صفر در زمین خودش را با هت‌تریک کریستیانو رونالدو در بازی برگشت از دست داد. رونالدو 12بازی دیگر تا شکستن تعداد 177بازی کاسیاس در لیگ قهرمانان فاصله دارد. او اگر با یووه تا فینال برود می‌تواند در 13بازی حاضر باشد و این رکورد را هم بزند. مسی 27بازی کمتر انجام داده و پایین‌تر از ژاوی، گیگز و رائول در رده ششم است.
تیم‌های حاضر در مرحله گروهی هر کدام 15میلیون و 250هزار یورو پاداش می‌گیرند. هر پیروزی برای تیم‌ها 2.7میلیون یورو درآمد خواهد داشت و تساوی‌ها 900هزار یورو. صعود به هر یک از مراحل بالاتر هم حداقل 10 و حداکثر 15میلیون یوروی دیگر به درآمدهایشان اضافه می‌کند و در نهایت تیمی که فینال را ببرد، 19میلیون یوروی دیگر هم بابت قهرمانی‌اش خواهد گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید