• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79342
+
-

بوی بد شیرابه در برخی محله‌های کرج

عضو شورای شهر کرج بر ضرورت افزایش تعداد سطل‌های زباله مکانیزه در مناطق محروم و کم‌برخوردار شهر تاکید کرد. به گزارش ایسنا، «فریده بزنی بیرانوند» با اشاره به لزوم ساماندهی وضعیت مرکز دفن زباله حلقه‌دره اظهار کرد: روزانه 1500 تن زباله در استان تولید و به مرکز دفن زباله حلقه‌دره منتقل می‌شود.
وی ادامه داد: مرکز حلقه‌دره تنها مرکز دفن زباله استان است و از سالیان گذشته تاکنون زباله‌های تولیدی شهروندان را در خود جای می‌دهد.
این مسئول با اشاره به این‌که برخی شهروندان از بوی بد و سایر مشکلاتی که این مرکز برای آنان ایجاد کرده گلایه دارند، افزود: باید به دنبال به‌کارگیری سیستم‌های نوین برای مدیریت پسماند در این مرکز باشیم تا نارضایتی ساکنان این محدوده کاهش یابد. وی در ادامه به ضرورت ساماندهی شیرابه‌های ناشی از تجمع زباله در برخی مناطق شهر تاکید کرد و گفت: بوی بد شیرابه‌ها در برخی محلات مثل حصارک و بلوار مولانا، ساکنان را کلافه کرده، به همین دلیل باید فکری به حال این وضعیت شود.
بزنی توضیح داد: اگر شهروندان زباله‌های‌ تر و خشک خود را به‌خوبی جدا کنند و در زمان ریختن پسماندهای ‌تر در سطل زباله رطوبت آنها را تا حد امکان بگیرند، میزان شیرابه‌های تولیدی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.
عضو شورای شهر کرج با اشاره به ضرورت نصب سطل‌های مکانیزه در مناطق مختلف شهر افزود: باید با تخصیص اعتبار مناسب تعداد سطل‌های مکانیزه به‌خصوص در مناطق محروم و کم‌برخوردار بیشتر شود تا کمتر شاهد تجمع زباله و راه افتادن شیرابه آنها در گوشه و کنار محلات و کوچه‌ها باشیم.
این مسئول توضیح داد: وجود زباله در گوشه و کنار محلات علاوه بر مخدوش کردن زیبایی بصری شهر، باعث انتشار آلودگی و بروز مشکلات زیست‌محیطی می‌شود و احتمال به خطر افتادن سلامت شهروندان را افزایش می‌دهد، به همین دلیل باید با برنامه‌‌ریزی و اختصاص اعتبار مناسب، در راستای مدیریت صحیح پسماند گام برداریم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید