• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 7 اسفند 1396
کد مطلب : 7933
+
-

وقایع‌اتفاقیه

استقبال مقامات سعودی از هاشمی

همشهری 7 اسفند 1376

استقبال مقامات سعودی از هاشمی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مزار ائمه‌اطهار (ع)را در بقیع زیارت کرد: آقای هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در رأس یک هیأت بلندپایه سیاسی- اقتصادی به عربستان سعودی سفر کرده، همزمان با اقامت در مدینه منوره، حرم مطهر پیامبر گرامی اسلام(ص) و قبور ائمه اطهار(ع) را در قبرستان بقیع و در شرایط ویژه زیارت کردند. به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، مقامات عربستان سعودی برای نخستین بار با گشودن در ضریح شریف حضرت رسول(ص)، به یک هیات بلندپایه ایرانی اجازه دادند تا با حضور در داخل خانه و مدفن پاک پیام‌آور وحی به راز و نیاز بپردازند. آقای هاشمی رفسنجانی و اعضای هیأت همراه همچنین روز گذشته برای نخستین بار برسر مزار مطهر ائمه مظلوم بقیع نشستند. براساس این گزارش همکاری خوب مقام‌های عربستان باعث شد که بانوان عضو هیأت همراه نیز برای نخستین بار اجازه یابند مزار شریف و مظلوم ائمه اطهار علیهما‌السلام را در قبرستان بقیع زیارت کنند. گفتنی است که قوانین عربستان حضور بانوان در قبرستان بقیع را به‌طور مطلق ممنوع کرده است.

بهای خانه در تهران 4 درصد کاهش یافت: متوسط قیمت مسکن در نیمه نخست امسال نسبت به زمان مشابه پارسال در تهران 4درصد کاهش یافت اما در مقابل در 20 شهر کشور با افزایش مواجه بود.

بالاترین نرخ رشد قیمت مسکن در این مدت به ترتیب مربوط به شهرهای زاهدان با 34/8 درصد، رشت 32/9 درصد و قزوین 26/8 درصد بود. براساس نتایج تازه‌ترین گزارش دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت مسکن و شهرسازی، در نیمه نخست امسال متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی در تهران 157 هزارتومان بود که به‌رغم 4درصد کاهش هنوز بالاترین میزان در شهرهای کشور است.

این خبر را به اشتراک بگذارید