• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79327
+
-

خدمات‌رسانی 100 موکب قم در اربعین

معاون هماهنگی امور زائران استاندار قم گفت: ۱۰۰ موکب و ایستگاه صلواتی از این استان، ایام اربعین امسال در قم،‌ مهران، کوت، فکه، ‌نجف اشرف، ‌مسیر نجف به کربلا، ‌کربلا، کاظمین و سامرا به زائران حسینی خدمات ارائه می‌دهند.  به گزارش ایرنا، «یونس عالی پور» با اشاره به روند صعودی تعداد موکب‌های این استان در ایام اربعین حسین ادامه داد: تعداد موکب‌های قم از ۲۵ موکب در سال ۹۵ به ۴۲ موکب در سال ۹۶ و همچنین ۶۲ موکب در سال ۹۷ افزایش یافته است. وی ادامه داد: این موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی با وجوهات مردمی اداره می‌شوند و هیچ بودجه دولتی ندارند و فقط دولت بسترساز فعالیت این موکب‌هاست. 

عالی پور با بیان این‌که پیاده‌روی عظیم اربعین به عنوان نماد تشیع در دنیا مورد توجه قرار گرفته است، افزود: پیاده‌روی عظیم اربعین، حرکتی فرهنگی، تبلیغی و مورد توجه دوستان و دشمنان است. به همین دلیل در برگزاری هر چه باشکوه‌تر این حرکت عظیم به کمک میزبانان عراقی خواهیم رفت. 

معاون هماهنگی امور زائران استاندار قم با اشاره به این‌که آماده‌سازی موکب‌ها در حال انجام است گفت: احکام مدیران دستگاه‌های اجرایی حاضر در ستاد اربعین آماده شده و به‌زودی ابلاغ می‌شود. وی ادامه داد: به دلیل این‌که قم در مسیر رفت و برگشت بخش زیادی از زائران اربعین داخلی و همچنین زائران پاکستانی است، بسترسازی لازم برای پذیرایی از این زائران در این استان ایجاد شده است. عالی پور با تأکید بر ضرورت همراهی و همکاری دستگاه‌های مختلف استان برای همکاری و صدور مجوز برای فعالیت موکب‌ها گفت: از دستگاه‌های اجرایی استان تقاضا داریم که درخواست موکب‌داران را در کمترین زمان ممکن بررسی کنند. 

معاون هماهنگی امور زائران استاندار قم گفت: با همکاری و مشارکت همه دستگاه‌های خدماتی، امنیتی، ‌انتظامی و درمانی استان، عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در قم با شکوه بسیار زیاد و در آرامش کامل برگزار شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید