• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79273
+
-

مجتمع‌های خدماتی جاده‌ای ستاره‌دار می‌شوند

این طرح با هدف ایجاد رقابت بین مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و ارائه خدمات بهتر و کیفی‌تر انجام می‌شود

با مسئول
مجتمع‌های خدماتی جاده‌ای ستاره‌دار می‌شوند

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از اجرای طرح ستاره‌دار کردن مجتمع‌های خدماتی، رفاهی جاده‌ای استان از سال آینده خبر داد. «ارسلان شکری» در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به ساخت ۲۶ مجتمع خدماتی، رفاهی جاده‌ای گفت: با هدف توسعه مجتمع‌های خدماتی، رفاهی در جاده‌های ارتباطی آذربایجان غربی تاکنون ۱۰۳ مورد موافقت اصولی صادر شده که ۵۵ مورد آن در حال طی مراحل استعلام است.

وی افزود: ۲۲ مجتمع خدماتی، رفاهی در استان وجود دارد که برای ارائه خدمات به مسافران و رانندگان خودروهای عبوری حدود 3500 کیلومتر بزرگراه، مسیر اصلی و فرعی آذربایجان غربی فعال است که در صدد افزایش آن در آینده هستیم. مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و تیرپارک‌ها به عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه صنعت حمل‌و‌نقل به تناسب نیاز و ظرفیت محورهای مواصلاتی و ترانزیتی ساخته می‌شود تا پاسخگوی نیاز گردشگران و مسافران باشد.

 شکری با اشاره به طرح ستاره‌دار کردن مجتمع‌های خدماتی، رفاهی جاده‌ای از سال آینده، گفت: این موضوع در راستای ایجاد رقابت بین مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و ارائه خدمات بهتر و کیفی‌تر طرح‌ریزی شده است تا مسافران براساس سطح کیفیت، مناسب‌ترین مجتمع خدماتی، رفاهی را انتخاب و از خدمات آن استفاده کنند.

شکری افزود: آذربایجان غربی با توجه به دارا بودن بیشترین مبادی ورود و خروج به کشور و هم‌مرز بودن با 3 کشور و گذر کریدورهای مهم از آن و همچنین داشتن نقاط گردشگری متعدد از اهمیت زیادی برای سرمایه‌گذاری در زمینه مجتمع‌های خدماتی و رفاهی برخوردار است.وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های خدماتی، رفاهی در محور مهاباد به میاندوآب گفت: احداث این مجتمع با سرمایه‌گذاری ۴۲۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی، نقش مهمی در ارائه خدمات رفاهی به مسافران و گردشگرانی که مهاباد را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند خواهد داشت.

وی با بیان نقش بسزایی که مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در آسایش و رفاه کاربران و مسافران جاده‌ای و ایجاد امنیت و تقلیل سوانح رانندگی دارد اظهار کرد: امید است با ایجاد این‌گونه مجتمع‌ها و ارائه خدمات استاندارد و قابل قبول در محورهای مواصلاتی استان رفاه مسافران و رانندگان تا حد زیادی فراهم شود. اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان نیز برای رفاه و امنیت مسافران به صورت مستمر عملکرد این مجتمع‌های خدماتی و رفاهی را رصد و کنترل می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید