• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79263
+
-

پویش «مهر حسینی» در روستاها

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی، به منظور ترویج شعائر دینی و صیانت از فرهنگ و هویت ملی و اسلامی، پویش مهر حسینی در کلیه نقاط روستایی استان راه‌اندازی خواهد شد. 

به گزارش فارس، اکرم نجفی با اعلام این خبر بیان کرد: با توجه به تقارن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، بزرگداشت هفته دفاع مقدس و همچنین آغاز سال تحصیلی پویش مهر حسینی در کلیه روستا‌های استان قزوین راه‌اندازی می‌شود. 

وی ادامه داد: این پویش به منظور ترویج شعائر دینی و صیانت از فرهنگ و هویت ملی و اسلامی، شناساندن ابعاد مختلف حماسه عاشورای حسینی و 8 سال دفاع مقدس ملت ایران و تشویق دانش‌آموزان و دانشجویان به تلاش بیش از پیش برای دستیابی به این اهداف تشکیل خواهد شد. 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین افزود: حضور دهیاران و شوراهای اسلامی روستا به همراه سایر مقامات محلی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، برگزاری مسابقات فرهنگی، تقدیر از نخبگان و دانش‌آموزان برتر، نصب نمادهای ویژه ایام محرم، دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی در معابر عمومی، اجرای نمایشگاه‌های ترکیبی با موضوعات یادشده و ساماندهی و مناسب‌سازی محوطه گلزارهای مطهر شهدا از مهم‌ترین اقدامات پویش مهر حسینی (ع) خواهد بود.

 نجفی در پایان از دهیاری‌ها به عنوان یکی از فراگیرترین نهادهای عمومی کشور نام برد و یادآور شد: دهیاری‌ها می‌توانند بسترهای لازم را برای بهره‌گیری مفید و حداکثری به منظور تحقق اهداف انقلاب اسلامی در الگوی ایرانی ـ اسلامی و منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی فراهم کنند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید