• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79228
+
-

گره‌های ترافیکی استان باز می‌‌شود

سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل و پایانه‌های هرمزگان: برای آرام‌سازی ترافیک ۱۷ مقطع پرتصادف و حادثه‌خیز در راه‌های استان ایمن‌سازی شده است

شهری
گره‌های ترافیکی استان باز می‌‌شود

وضعیت ترافیکی هرمزگان و همچنین روان‌سازی در سطح جاده‌ها و خیابان‌های استان برای آماده‌سازی در فصل مهر و بازگشایی مدارس در نشست شورای ترافیک مورد بررسی و گره‌گشایی قرار گرفت. 

به گزارش ایرنا، در این نشست موضوعات مهمی همچون ساماندهی و ایمن‌سازی سرویس مدارس، علامت‌گذاری معابر مقابل مدارس، نصب سرعت‌گیر و تابلوهای اخطاری، خط‌کشی عابر پیاده، روان‌سازی خیابان‌ها و جاده‌ها و نصب چراغ‌های چشمک‌زن قبل از آغاز سال تحصیلی مطرح شد تا در ابتدای فعالیت مدارس برای دانش‌آموزان، اولیا و معلمان مشکل‌ساز نشود. 


کنترل سرویس‌های دانش‌آموزان

استاندار در نشست شورای ترافیک از آموزش و پرورش استان خواست قبل از بازگشایی مدارس سلامت رانندگان و سرویس‌های دانش‌آموزان از نظر ایمنی و فنی کنترل شود. 

 «فریدون همتی» افزود: در روزهای نخست مهر و بازگشایی مدارس، ترافیک خیابان‌ها و جاده‌ها موجب دغدغه و دل‌مشغولی خانواده‌ها می‌شود که می‌طلبد با به‌کارگیری نیروهای نظامی و انتظامی امنیت مدارس و روان‌سازی ترافیک در اولویت قرار گیرد. 

وی اظهار کرد: به‌طور قطع حضور پلیس در جاده‌ها و خیابان‌ها برای راهنمایی و هدایت مردم و دانش‌آموزان بسیار مهم است. 

استاندار ادامه داد: مدیران مدارس همچنین به دانش‌آموزان موتورسوار که مجاز به رانندگی هستند نیز تاکید کنند از کلاه ایمنی استفاده کنند. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس نیز گفت: امسال ۱۰ شرکت حمل و نقلی سرویس مدارس و جابه‌جایی دانش‌آموزان را در اول مهر برعهده دارند. 

 «بابک هاشمی» افزود: سال گذشته ۱۳ شرکت حملی و نقلی کار سرویس مدارس را در هرمزگان عهده‌دار بودند که امسال 3 شرکت به علت تخلفات کنار گذاشته شد. 

وی بیان کرد: ۲۰۰ مدرسه شهر بندرعباس در نقاط حادثه‌خیز هستند که ایمن‌سازی و نصب تجهیزات ایمنی بخشی از این مدارس انجام شده است. 

هاشمی گفت: هم‌اکنون 1۵۰۰ دستگاه تاکسی، ۴۱ دستگاه اتوبوس و ۷۰۰ دستگاه مسافربر شخصی در بندرعباس فعال است و ۲۲۰ هزار سفر شهری در روز ساماندهی شده است. 

وی بیان کرد: امسال همچنین ۳۰ هزار صندلی به ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر بندرعباس اضافه شده که می‌تواند در موضوع ترافیک کمک کند. به گفته وی روز اول مهر امسال، تمام اتوبوس‌های شهری خدمات رایگان به شهروندان و دانش‌آموزان ارائه می‌دهند. 


ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز 

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان نیز گفت: برای آرام‌سازی ترافیک و افزایش ایمنی دانش‌آموزان ۱۷ مقطع پرتصادف و حادثه‌خیز در راه‌های استان ایمن‌سازی شده است. 

 «یوسف عابدینی» افزود: در ۶ ماهه دوم امسال نیز، ایمن‌سازی ۱۵ مقطع حادثه‌خیر در دستور کار قرار گرفته است. 

وی بیان کرد: پایانه‌های حمل‌و‌نقل این آمادگی را دارند که در موضوع ایاب و ذهاب معلمان و دانش‌آموزان و ارائه سرویس مناسب با آموزش و پرورش همکاری کند. 
این مسئول اظهار کرد: آموزش و پرورش در مکان‌هایی که نیاز به وسیله نقلیه دارند به حمل و نقل و پایانه‌ها اعلام کنند تا با قراداد با ناوگان حمل و نقلی سرویس در اختیار آن‌ها قرار گیرد. 


۸۰ نیروی کمکی از استان‌های همجوار 

رئیس پلیس راهور استان گفت: برای تسهیل در روند ترافیک شهری در آغاز فصل بازگشایی مدارس، ۸۰ نیروی کمکی از استان‌های همجوار در اختیار استان قرار گرفت. 

سرهنگ «مجید صالحی‌پور» افزود: این نیروها در شهرستان‌های بندرعباس، قشم، بندرلنگه، خمیر، رودان حاجی‌آباد، لنگه، بستک و میناب مستقر هستند. 

وی با اشاره به این‌که طرح ترافیک شهری در ۲ مرحله انجام می‌شود، بیان کرد: مرحله نخست این طرح از ۱۵ تا ۳۱ شهریور و مرحله دوم از یک تا ۱۵ مهر انجام می‌شود. 


۴۲۰هزار دانش‌آموز راهی مدرسه می‌شوند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان نیز گفت: در سال تحصیلی جدید (۹۸-۹۹) ۴۲۰ هزار دانش‌آموز که ۴۰ هزار نفر آن نوآموز پیش‌دبستانی هستند، راهی مدرسه و کلاس درس می‌شوند. 

 «محمد قویدل» افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال با جذب بازماندگان از تحصیل و ایجاد شرایط برای همه دانش‌آموزان، آمار دانش‌آموزی هرمزگان نسبت به سال قبل ۱۲ هزار نفر افزایش یابد. 

وی بیان کرد: امسال همچنین 7 هزار نفر افاغنه به جمعیت دانش‌آموزی هرمزگان افزوده می‌شود. 

معاون آموزش متوسطه استان ادامه داد: شعار «افزایش پوشش تحصیلی و ارتقای سطح میانگین نمرات» در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و منویات رهبری، سیاست‌های دولت و اجرای سند تحول بنیادین در سال تحصیلی (۹۸-۹۹) در دستور کار قرار گرفته است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید