• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79211
+
-

پروژه‌های راکد کیش فعال می‌شوند

عمران
پروژه‌های راکد کیش فعال می‌شوند

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش از راه‌اندازی مجدد پروژه‌های غیرفعال و نیمه‌تمام جزیره کیش با ایجاد کارگروه تخصصی و بررسی راهکارهایی جدید خبر داد. 

به گزارش فارس «ناصر آخوندی» افزود: هم‌اکنون حدود ۱۵۹ طرح غیرفعال و نیمه‌تمام در جزیره کیش است که معادل ۳میلیون متر‌ مربع یا 3/4 درصد از اراضی جزیره مرجانی کیش را به خود اختصاص داده است که برای بررسی و رفع مشکلات آن‌ها تاکنون بیش از ۱۰۰جلسه و ۲هزار نفرساعت کارگروه برگزار شده است. 

وی با پیش‌بینی این‌که 127 پروژه عمرانی و سرمایه‌گذاری که به ارزش ریالی ۳۰ هزار میلیارد تومان در حال انجام است تا ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: با انجام این پروژه‌ها ۲۸ هزار شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم در منطقه ایجاد می‌شود. 

آخوندی بیان کرد: از میان ۴۵ طرح مورد بررسی ۱۶ پروژه به هتل اختصاص دارد که می‌تواند بیش از ۳ هزار اتاق به ظرفیت پذیرش هتل‌های جزیره کیش اضافه کند. 

وی در این نشست با اشاره به این‌که تامین هزینه‌های جاری سازمان نیازمند ایجاد درآمد پایداری است، بیان کرد: با مشارکت همگانی و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، نگرانی برای هزینه‌های جاری وجود ندارد و پروژه‌های زیرساختی که آثار مثبتی در اقتصاد جزیره دارد در حال اجراست. 

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در جزیره کیش افزود: مجموعه‌ای مشتمل بر ۳۳ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش ریالی ۱۵۵ هزار میلیارد جمع‌آوری شده است تا با ارائه به سرمایه‌گذاران علاوه بر جلوگیری از خام‌فروشی، روند اجرای پروژه‌ها نیز سرعت بگیرد و از پروسه‌های اداری کاسته شود. 

ایجاد 2 صندوق با عنوان صندوق سرمایه‌گذاری زمین و مسکن با هدف جمع‌آوری سرمایه‌های خرد کیشوندان و بهره‌گیری از این سرمایه‌های خرد و سرگردان در حوزه مسکن با سرمایه‌ای افزون بر ۷۰۰ میلیارد تومان در هر صندوق از دیگر طرح‌هایی است که آخوندی به آن اشاره کرد. 

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش کمک به راه‌اندازی مجتمع مسکونی رؤیای زندگی با ۸۰۲ واحد در ۵ برج با مشارکت شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری ۵۰ درصدی سازمان، مجتمع مسکونی دامون ساحلی ۲ با مشارکت ۳۸ درصدی شرکت سرمایه‌گذاری سازمان که پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۹ آماده بهره‌برداری باشد، چند هتل ۵ ستاره با امکاناتی نظیر زمین فوتبال و مرکز دریادرمانی، شرکت داروسازی سورینت از زیرمجموعه‌های مدیفارم، شهرک ویلایی ونیز کیش با ایجاد زمینه اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر، طرح لایروبی بندر تجاری کیش، احیای عملیات طرح ترمینال جدید فرودگاه کیش در کنار طرح تطویل باند فرودگاه با هدف نشست و برخاست هواپیماهای غول‌پیکر را از دیگر اقدامات سازمان منطقه آزاد کیش برای فعال‌سازی طرح‌های غیرفعال و نیمه‌تمام جزیره کیش دانست.

این خبر را به اشتراک بگذارید