• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 7 اسفند 1396
کد مطلب : 7912
+
-

جزئیات عرضه نخستین صندوق سرمایه‌گذاری سینما در بورس

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی: با همکاری بورس برای نخستین‌بار امکان «سرمایه‌‌گذاری جسورانه» در سینما فراهم می‌شود

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با تشریح رویکردهای جدید اقتصادی در صنعت سینما، از تاسیس «صندوق سرمایه‌گذاری سینما» و پذیره‌نویسی در بازار سرمایه در سال جدید سینمایی و تعامل «بنیاد سینمایی فارابی» با «صندوق اعتباری هنر» به‌عنوان مؤسسان صندوق خبر داد.

علیرضا تابش به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بورس، گفت: در دولت دوازدهم با تأسیس «صندوق سرمایه‌گذاری سینما» برای نخستین‌بار امکان «سرمایه‌‌گذاری جسورانه» در سینما فراهم می‌شود.

تابش درباره «صندوق سرمایه‌گذاری سینما» گفت: این صندوق‌ها معمولا با هدف تأمین سرمایه لازم برای شرکت‌ها و کسب‌‌وکارهایی که مستعد جهش هستند انجام می‌شود و این مؤسسات در مراحل رشد اقتصادی مورد توجه سرمایه‌گذارانی قرار می‌گیرند.  او افزود: این صندوق که در حال اخذ موافقت اصولی و صدور مجوز پذیره‌نویسی زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار است، تمامی اقدامات و امور مربوط به سرمایه‌گذاری در آن مطابق با قوانین جاری کشور و سازمان بورس است. تابش درباره ویژگی‌های این صندوق گفت: یکی از ویژگی‌های بارز این صندوق، معافیت مالیاتی و قابل خرید و فروش بودن واحدهای آن در بازار سرمایه است که از خصایص ارکان اقتصاد مقاومتی است و همچنین به واسطه جذب سرمایه‌های بخش خصوصی کاهش هزینه‌های دولت را در پی خواهد داشت. او ادامه داد: در این صورت سرمایه در یک بستر قانونی و با چشم‌اندازی شفاف و روشن جذب می‌شود و به واسطه وجود یک کمیته سرمایه‌گذاری با تجربه و متخصص سود مطلوبی برای خریداران واحدهای این صندوق پیش‌بینی می‌شود.

 

 

آغاز فعالیت؛ به‌زودی

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: مجموع این ویژگی‌ها در کنار هم بسیار ارزشمند است؛ زیرا تک‌تک این موارد در شرایط امروز سینمای کشور به‌صورت یکپارچه عملا وجود ندارند. مدیرعامل بنیاد فارابی با بیان اینکه هم‌اکنون فرایندهای مربوط به موافقت اصولی این صندوق در سازمان بورس و اوراق بهادار در حال انجام است، تأکید کرد: به‌زودی شاهد آغاز فعالیت آن خواهیم بود و همچنین در کنار آن برای جذب منابع بخش ‌خصوصی در این صندوق تلاش خواهیم کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید