• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 26 شهریور 1398
کد مطلب : 79071
+
-

مخالفت فدراسیون با پیراهن ویژه استقلال

تلویزیون، بازی نفت مسجدسلیمان و استقلال را با چنددقیقه تأخیر روی آنتن فرستاد تا احتمالا به خیال خودش پیراهن ویژه‌ای را که بازیکنان تیم میهمان پوشیده بودند، سانسور کند. طرح روی پیراهن استقلالی‌ها، ادای دینی بود به هوادارشان، سحر خدایاری که 2هفته پیش خودسوزی کرد و از دنیا رفت.
با وجود سانسور تلویزیون، عکس تیمی استقلالی‌ها با این پیراهن ویژه را دیروز بیشتر ایرانی‌ها در سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی دیدند. کار به جایی رسید که حتی تعدادی از هواداران تیم پرسپولیس هم این عکس را منتشر کردند.
اما آیا تنها صداوسیما مخالف پوشیدن این پیراهن توسط استقلالی‌ها بود؟ احتمالا تعجب خواهید کرد اگر بدانید نماینده فدراسیون هم تلاش زیادی کرده که مانع ورود استقلالی‌ها به زمین بازی شود.
یک مقام آگاه به همشهری می‌گوید: «نماینده فدراسیون چند دقیقه بازیکنان استقلال را در تونل بازی معطل کرد. او اصرار داشت که استقلالی‌ها پیراهن‌شان را عوض کنند.» 
گفته می‌شود با وجود اصرار نماینده فدراسیون، سرپرست تیم استقلال و یکی دو بازیکن بر پوشیدن این پیراهن پافشاری کرده‌اند. ‌استقلالی‌ها از نماینده فدراسیون دلیل مخالفتش را می‌پرسیدند و او ادعا می‌کرد که طبق قوانین فیفا و آیین‌نامه لیگ، تیم‌ها نباید پیراهنی بپوشند که روی آن شعار سیاسی نوشته شده باشد.
یکی از نزدیکان فدراسیون فوتبال ضمن تأیید بگومگو در تونل ورزشگاه مسجدسلیمان، به همشهری می‌گوید: «جواد زرینچه، سرپرست استقلال می‌گفت من زورم به بازیکن‌های تیم نمی‌رسد. چند نفر از بازیکن‌ها اصرار زیادی داشتند که تیم با همین پیراهن وارد زمین شود.»
پس از چند دقیقه تأخیر، بالاخره اصرار استقلالی‌ها جواب می‌دهد و آنها موفق می‌شوند نماینده فدراسیون را قانع کنند که نوشته‌های روی پیراهن‌شان، شعار سیاسی محسوب نمی‌شود.
همزمان با ورزشگاه بهنام محمدی مسجدسلیمان، تماشاگران تیم داماش گیلان هم که در لیگ یک بازی می‌کند، در بازی تیم‌شان مقابل تیم مس کرمان از سحر خدایاری یاد کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید