• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 26 شهریور 1398
کد مطلب : 78983
+
-

سرنوشت مبهم کشتی بوشهر- دوحه

در حال حاضر دوحه ترمینال مسافری خود را بازسازی می‌کند و قرار شده به زودی عملیات بازسازی تمام شود اما هنوز زمان آن مشخص نیست

خبرخوان
سرنوشت مبهم کشتی بوشهر- دوحه

در حالی که قرار بود نخستین سفر کشتی بوشهر- دوحه دوم شهریورماه امسال انجام شود، مشکلات زیادی دست به دست هم داد تا نهایتاً مردم این جواب را از مسئولان بشنوند که کشتی بوشهر- دوحه حرکت می‌کند، اما معلوم نیست چه زمانی.
 به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام قبلی قرار بود نخستین کشتی بوشهر- دوحه حرکت خود را دوم شهریورماه آغاز کند که به گفته «سیاوش ارجمندزاده» مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، این کشتی قابلیت جابه‌جایی 1600مسافر و 2 هزار تن بار را به صورت کانتینری دارد.

با آن‌که قیمت بلیت این کشتی و دیگر جزئیات سفر آن‌ که قرار بود به صورت هفتگی انجام شود، مشخص شده بود، این اتفاق نیفتاد و نهایتاً این مسئول دولتی گفت: مشکلاتی برای این کشتی به وجود آمد و در درجه دوم می‌خواستیم مسافر را به صورت همزمان به این سفر برسانیم و قرار بود آژانس‌های مسافرتی و تورهای گردشگری این کار را انجام دهند و بلیت بفروشند.

ارجمندزاده درباره علت تاخیر بیش از دو هفته‌ای حرکت این کشتی و این‌که موضوع به صورت کلی منتفی شده است یا خیر افزود: این‌که پس از حدود ۲۰روز از موعد حرکت نخستین کشتی ایرانی بوشهر- قطر گذشته و این اتفاق نیفتاده است دلایل مختلفی دارد و یکی از آنها مشکلاتی است که در دوحه به وجود آمده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر، دوحه ترمینال مسافری خود را بازسازی می‌کند و قرار شده به‌زودی عملیات بازسازی تمام شود، اما هنوز زمان آن را نمی‌دانیم. از سوی دیگر، کشتی در نظر گرفته شده باید بتواند از سوخت یارانه‌ای استفاده کند و اگر قرار باشد که سوخت این کشتی با نرخ آزاد محاسبه شود، صرفه اقتصادی و مزیتی نسبت به دیگر وسایل حمل‌ و ‌نقل ندارد، در همین زمینه، شرکت خصوصی مورد نظر پیشنهادهای خود را برای دریافت سوخت یارانه‌ای ارائه کرده‌ است.

 مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: نمی‌توانم این مشکلات را نشانه منتفی شدن پروژه کشتیرانی بوشهر- دوحه قلمداد کنم، اما مشکلات بسیاری در این زمینه به وجود آمده و امیدوارم هرچه سریع‌تر حل شود که البته زمان آن را نمی‌دانم.

این خبر را به اشتراک بگذارید