• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 7 اسفند 1396
کد مطلب : 7898
+
-

برندهای جدید؛ مشمول رجیستری

موبایل
برندهای جدید؛ مشمول رجیستری

گوشی‌های نوکیا، سونی، تکنو و هوآوی مشمول فاز جدید طرح رجیستری شده و اجرای این طرح در مورد گوشی‌های سامسونگ به سال آینده موکول شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اطلاعیه‌ای اجرای طرح رجیستری را برای گوشی‌های مدل نوکیا، سونی، تکنو و هوآوی تا ۱۴‌اسفند‌ماه سال‌جاری (۱۳۹۶) لازم‌الاجرا اعلام کرد و افزود: فاصله زمانی دو هفته‌ای برای مشمول‌شدن نشان‌های جدید برای ارائه اطلاعات مورد نیاز به مردم پیش‌بینی شده و این فرآیندها برای حفظ حقوق مشترکان و جلوگیری از فروش گوشی‌های قاچاق به جای گوشی‌های قانونی به مردم است.

حسین فلاح جوشقانی افزود: کاربران هنگام خرید گوشی باید حتما دقت کنند که علاوه بر استعلام IMEI، روی جعبه یا کارت گارانتی کد فعال‌سازی گوشی درج شده باشد و درصورت نبودن کد فعال‌سازی از خرید گوشی خودداری کنند. وی درباره زمانبندی اجرای این طرح برای سایر نشان‌های گوشی تلفن همراه گفت: سایر نشان‌های باقیمانده به‌تدریج مشمول طرح شده و پیش از اجرای آن اطلاع‌رسانی لازم درباره زمان آن انجام می‌شود.

پیش از این بسیاری از فعالان بازار گوشی‌های تلفن همراه منتظر اعلام برند سامسونگ برای مرحله جدید رجیستری به‌عنوان اصلی‌ترین و پراستفاده‌ترین گوشی کنونی در کشور بودند. با این شرایط کسانی که قصد خرید گوشی‌های نوکیا، سونی، تکنو و هوآوی از تاریخ ۱۴ اسفند را دارند، باید حتما مراحل ثبت و فعال‌سازی آن را انجام دهند تا بتوانند از خدمات شبکه تلفن همراه برای این گوشی استفاده کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید