• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 26 شهریور 1398
کد مطلب : 78956
+
-

بابل نیازمند پارکینگ طبقاتی

معضل ترافیک همواره به عنوان یکی از مشکلات شهرهای مختلف مازندران مطرح است که به دلیل افزایش جمعیت شهرنشین و مهاجرت روستاییان به شهر و تمایل افراد به شهرنشینی هر سال بیشتر به چشم می‌آید و پررنگ‌تر می‌شود. به گزارش تسنیم، یکی از شهرهای مازندران که به عنوان شریان اصلی و نقطه اتصال بسیاری از شهرهای استان به مرکز یا جنوب کشور محسوب می‌شود، بابل است. 

موضوعی که برای این شهر بارها از سوی امام جمعه، فرماندار، نمایندگان مجلس و حتی اعضای شورای اسلامی این شهر به عنوان یک دغدغه جدی مطرح شده ترافیک سنگین این شهر است. سال 91 بود که «سیف‌الله علی‌نیا» عضو شورای اسلامی وقت شهر بابل در گفت‌و‌گو با خبرنگاران از ترافیک این شهر انتقاد کرده بود، اما اکنون پس از گذشت 7 سال همچنان ترافیک به عنوان یکی از معضلات جدی این شهر مطرح است.

البته دلیل عمده این موضوع را می‌توان نبود یک پارکینگ عمومی طبقاتی، زیرگذرهای مناسب، کنارگذر و زیرساخت حمل‌ونقلی مناسب در نقاط مختلف شهر عنوان کرد؛ موضوعی که «حسین نیازآذری» نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی در دیدار شهردار بابل به آن اشاره کرد و گفت: بابل با وجود ظرفیت‌های زیادی که برای خدمت دارد، با چالش‌های زیادی روبه‌روست. باید با انسجام مدیران و دستگاه‌ها دورنمای خوبی از بابل ترسیم شود. در شرایط کنونی پروژه‌های زیربنایی و زیرساخت‌ها در بابل نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است.

 وی افزود: به عنوان عضو کمیسیون عمران، می‌توانم پیگیری‌های لازم را در استان و کشور داشته باشم، اما این موضوع نیازمند آن است که اجرای پروژه‌های بزرگ زیربنایی در دستور کار قرار گیرد. یکی از موضوعات مهمی که باید در شهر بابل مورد توجه قرار گیرد، مهندسی ترافیک است. اگرچه با ایجاد کنارگذر جنوبی، 30 درصد مشکل ترافیک رفع شد، اما 70 درصد ترافیک مربوط به داخل شهر است. فرهنگ ترافیک ما چندان قوی نیست و شهر بابل محل عبور بسیاری از شهرهای مازندران است.«سید مجتبی حکیم» شهردار بابل نیز ضمن این‌که ترافیک را یکی مهم‌ترین معضلات این شهر برشمرد، ناکارآمد جلوه دادن شهرداری از سوی برخی افراد در ادوار گذشته را دلیل عقب‌ماندگی این شهر در بخش‌های مختلف از جمله ترافیک عنوان کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید