• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78833
+
-

جنایت در ایران، دستگیری در اوکراین

جنایت در ایران، دستگیری در اوکراین

15سال پیش جنایتی در یکی از بوتیک‌های پاساژ گلدیس رخ داد و در تحقیقات مشخص شد که عاملان این جنایت به آلمان گریخته‌اند. نام آنها در لیست افراد تحت تعقیب اینترپل قرار گرفت تا اینکه در تازه‌ترین تحقیقات مشخص شد که متهم اصلی این پرونده به اتهام درگیری در اوکراین دستگیر شده است.

به گزارش همشهری، ظهر 24تیرماه سال83 بود که یکی ازمغازه‌داران مجتمع تجاری گلدیس در صادقیه تهران با پلیس110 تماس گرفت و خبر از درگیری خونین بین چند جوان با یکی از مغازه‌داران را داد. پس از تماس این فرد، مأموران به محل حادثه که مغازه بوتیک فروشی بود رفتند و با پیکر غرق خون دو جوان روبه‌رو شدند. مجروحان که یکی از آنها صاحب مغازه و دیگری دوستش بود به بیمارستان انتقال یافتند اما یکی از آنها به نام علی 23ساله (صاحب مغازه بوتیکی) به‌دلیل شدت جراحات جانش را از دست داد. به این ترتیب پرونده جنایت در دادسرای جنایی تهران تشکیل شد و گروهی از کارآگاهان جنایی تحقیقات خود را در این خصوص صادر کردند. تیم جنایی در گام نخست به تحقیق از شاهدان پرداخت که یکی از مغازه‌داران گفت: در پاساژ گلدیس مغازه دارم و روز حادثه مشغول کار بودم که متوجه شدم 2زن جوان برای خرید وارد مغازه مقتول شدند. وی مشغول نشان دادن لباس‌ها بود که ناگهان یکی از مغازه‌داران مجتمع به‌همراه 2نفر از دوستانش چاقو به‌دست وارد مغازه شدند. ظاهرا با مقتول اختلاف قبلی داشتند که پس از حمله به مغازه با او و دوستش درگیر شدند. من با دیدن این صحنه تصمیم گرفتم به مقتول و دوستش که در محاصره 3جوان چاقو به‌دست قرار گرفته بودند کمک کنم و نجاتشان بدهم اما آنها با ایجاد رعب و وحشت تهدید کردند که اگر کسی مانعشان شود و پلیس را خبر کند، جانشان را می‌گیرند. یکی از آنها با چاقو ضرباتی به علی مقتول زد و دیگری دوست مقتول را زخمی کرده و بعد هر 3ضارب فرار کردند.

در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهم اصلی پرونده علیرضا نام دارد و او ظاهرا یک روز پیش از حادثه به مغازه بوتیکی علی (مقتول) رفته و لباسی از او می‌خرد. او در همان پاساژ گلدیس مغازه عروسک فروشی نیز داشت که روز حادثه مجددا به مغازه وی رفته تا لباسی که روز قبل خریده بود را پس بدهد که بر سر این موضوع با علی (مقتول) درگیر شدند. به گفته شاهدان، مقتول به‌دلیل کثیف بودن لباس و اینکه مشخص بود از آن استفاده شده، حاضر به پس‌گرفتن لباس نشد و همین شروع درگیری لفظی میان علی صاحب مغازه بوتیکی با قاتل شده بود. علیرضا عامل اصلی این جنایت درحالی‌که به‌شدت خشمگین بود از مغازه خارج شده و یک ساعت بعد به همراه دو نفر از دوستانش به پاساژ برمی‌گردد تا انتقامش را از مقتول بگیرد. هر 3قمه و چاقو به‌دست داشتند که ضربه‌ای به قلب مقتول زدند و زمانی که رامتین دوست او قصد داشت مانع درگیری شود او را هم زخمی کردند. به گفته شاهدان، 3ضارب پس از خروج از پاساژ جلوی یک تاکسی را گرفتند و او را هم با قمه زخمی کردند و با تهدید سوار ماشین او شدند تا آنها را از منطقه دور کند.
در ادامه تحقیقات مشخص شد که مقتول 36ساله و دارای کمربند مشکی درکیک بوکسینگ و شال سبز در رشته کونگ فوتوا و همچنین دارای چندین حکم قهرمانی ازجمله مقام اول مسابقات قهرمانی سانشو تهران، مقام سوم مسابقات مچ اندازی، مقام سوم مسابقات قهرمانی بوکس تهران، مقام دوم مسابقات کاراته در اراک و مقام اول مسابقات قهرمانی کاراته استان تهران بوده است.

ردپای متهمان در اروپا
هویت عاملان این درگیری مرگبار شناسایی شده و تحقیقات برای شناسایی ردی از آنها ادامه داشت. چراکه هر 3متهم ساعتی پس از جنایت، ‌از محل سکونت‌شان گریخته بودند. با این حال بررسی‌ها برای شناسایی مخفیگاه آنها ادامه داشت تا اینکه ردپای آنها در کشور آلمان به‌دست آمد. به این ترتیب قاضی جنایی از اینترپل خواست تا متهمان را دستگیر و تحویل ایران بدهند اما کمی بعد مشخص شد که از آلمان هم فرار کرده‌اند.

بازداشت 
همچنان که نام 3متهم در لیست افراد تحت تعقیب پلیس بین‌الملل بود در تازه‌ترین تحقیقات مشخص شد که علیرضا عامل اصلی جنایت چند روز قبل پس از گذشت 15سال فرار در کشور اوکراین به اتهام درگیری دستگیر شده و در زندان است. با افشای این حقیقت قاضی جنایی از پلیس اوکراین درخواست کرده تا متهم دستگیر شده را برای محاکمه در اختیار دستگاه قضایی ایران قرار بدهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید