• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78827
+
-

معرفی پزشکان مالیات‌گریز به دادگاه


 درصورت احراز فرار مالیاتی پزشکان، علاوه بر اعمال محدودیت برای آنها، پرونده آنها در قالب فرار مالیاتی به دستگاه قضایی ارسال می‌شود.

هادی خانی، مدیرکل بازرسی سازمان امور مالیاتی با اعلام این خبر در گفت‌وگو با همشهری، تأکید کرد: برابر قانون، پزشکان مالیات‌گریز مجرم اقتصادی شناخته می‌شوند.

 او اعلام کرد: تا پایان وقت اداری روز یکشنبه فقط 20درصد از پزشکان نسبت به نصب و فعال‌سازی پایانه‌های فروشگاهی مورد تأیید سازمان امور مالیاتی اقدام کرده‌اند.

نحوه برخورد با متخلفان
خانی در پاسخ به این پرسش که با پزشکان متخلف چه برخوردی می‌شود، گفت: از نظر سازمان امور مالیاتی آن دسته از پزشکانی که در برابر قانون تمکین نکنند، به‌عنوان افراد مستعد فرار مالیاتی شناخته می‌شوند. خانی افزود: سازمان امور مالیاتی تمام فعالیت‌های اقتصادی و حساب‌های بانکی این افراد را رصد می‌کند و براساس تحلیل داده‌ها و ریزداده‌های آنها، تمام تراکنش‌های بانکی، ثروت‌ها و فعالیت‌های اقتصادی آنها جمع‌بندی و برابر قانون برای آنها پرونده مالیاتی تشکیل خواهد شد. او با اشاره به مجازات افراد مشمول فرار مالیاتی برابر با ماده 274 قانون مالیات‌های مستقیم تأکید کرد: علاوه بر اعمال مجازات‌های قانونی به تناسب میزان فرار مالیاتی برای افراد مشمول، محدودیت و حتی تشکیل پرونده و ارسال آن به دستگاه قضایی صورت می‌پذیرد و از نظر ما این افراد مرتکب جرم اقتصادی شده‌اند.

جرم: فرار مالیاتی
مدیرکل دفتر بازرسی ویژه، مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: فرار مالیاتی برابر مواد قانونی ۲۷۴ و ۲۰۱ قانون مالیات‌های مستقیم و استناد به ماده ۲۴ ارتقای سنوات نظام اداری یک جرم است و به‌معنای دست در جیب مردم کردن، دروغگویی، سوءاستفاده از اعتماد عمومی و هدر دادن منابع کشور، برهم زدن توازن رقابت در حوزه اقتصادی کشور، اخلال در نظام بودجه کشور و زمینه‌ساز بروز تعداد زیادی از مفاسد اقتصادی کشور است.  علی رستم‌پور، مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و برون‌سپاری سازمان امور مالیاتی هم می‌گوید: شهروندان در صورت مراجعه به محل کار صاحبان مشاغل مذکور و نصب نکردن و استفاده نکردن آنان از پایانه فروش، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۲۶ به سازمان امور مالیاتی اطلاع دهند.

خط و نشان مالیاتی
رئیس سازمان امور مالیاتی در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه‌ برای نصب کارتخوان، ۱۵گروه شامل ۵۰صنف فراخوان شده‌اند، تأکید کرد: از سال آینده مالیات پزشکان، پیراپزشکان و داروسازان علی‌الرأس محاسبه نخواهد شد. وی گفت: مطابق مر قانون کسانی که به قانون تمکین نکنند مشمول مجموعه مجازات‌هایی خواهند شد، بنابراین این مجازات‌ها به قدری سنگین است که به نفع کسی نیست که بخواهد از مالیات فرار کند. به گفته پارسا، 100درصد درآمد کتمان‌شده مشمول مالیات می‌شود، همچنین ۳۰درصد جریمه غیرقابل بخشش تعلق می‌گیرد، بنابراین تمام درآمد کتمان‌شده مشمول مالیات است و ۲درصد فروش به‌عنوان جریمه شرکت نکردن در این تکلیف قانونی اضافه می‌شود، لذا مجموع این عدد‌ها بالاست و به صلاح کسی نیست که نخواهد قانون را رعایت کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید