• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78769
+
-

در ستایش گریم

با آغاز پخش فصل سوم سریال «ستایش»، مخاطبان از علت تداوم ساخت این مجموعه می‌پرسند

در ستایش گریم

فهیمه پناه‌آذر/روزنامه‌نگار

سال89 بود که فصل اول سریال «ستایش» روی آنتن رفت؛ سریالی که در آن سال توانست تا حدودی محبوبیت کسب کند و یک سریال تقریبا قابل‌قبول برای مخاطبش به واسطه قصه‌ای که داشت، شود.در آن زمان ساخت سریال‌های ایرانی در فصل‌های دوم و سوم آغاز شده بود و با پایان فصل اول تماشاگران منتظر فصل دوم «ستایش» بودند؛ سریالی که در نهایت، فصل دومش سال92 روی آنتن رفت، اما این بار دیگر تماشاگران راضی خود را نداشت. این سریال در مقایسه با فصل گذشته نتوانست مخاطب خود را راضی نگه دارد. فصل دوم آنقدر به لحاظ کیفیت افت داشت که توسط مدیران وقت سیما تصمیم گرفته شد زودتر از موعدش تمام شود.بعد از 6سال، فصل سوم ستایش در 40قسمت قرار است روی آنتن برود؛ ستایشی که در شب‌های اول پخش نشان داد قرار نیست یک سریال پرکشش باشد. در همین 3 شب آن چیزی که مورد بحث قرار گرفته نوع گریم بازیگر نقش اول سریال است؛ بازیگری که نسبت به فصل دوم جوان‌تر شده است.باید دید سعید سلطانی در 40قسمت پیش‌رو با توجه به تغییر برخی بازیگران چه رویه‌ای را در پیش می‌گیرد و مخاطب با چه قصه‌ای روبه‌رو می‌شود و اینکه سازندگان سریال چه برگ برنده‌ای را در این 40شب برای تماشاگران رو می‌کنند تا آنها را پای تلویزیون بنشانند.

رقابت گریم کیمیا و ستایش
وقتی فصل دوم «ستایش» سال 92روی آنتن رفت، نوع گریم نرگس محمدی به‌عنوان بازیگر نقش اصلی بسیار نقد شد. 
ستایش در فصل دوم که تقریبا نقش یک زن میانسال را بازی می‌کرد، تنها با زدن یک عینک و گریم ساده روی آنتن آمد. البته این جابه‌جایی مرزها در گریم چیزی طول نکشید؛ چراکه 2سال بعد سریال «کیمیا» جواد افشار نیز روی آنتن رفت و در این سریال هم گریم بازیگر زن نقش اول آن سوژه‌ای برای بینندگانش شد. اما با همه این اوصاف با پخش فصل سوم، تماشاگران به فصل دوم و سریال کیمیا امیدوار شدند.
 ستایش در فصل سوم که حالا باید مسن‌تر از فصل دوم باشد، تبدیل به زن جوانی شده است.
سلطانی: بعدا به پرسش‌ها پاسخ می‌دهم
درباره نوع گریم و بازی نرگس محمدی از سعید سلطانی، کارگردان سریال سؤال کردیم اما سلطانی عنوان کرد که باید چند مدت از داستان سریال بگذرد تا بتوان به پرسش‌ها پاسخ گفت!سازندگان سریال حتی برای یادآوری هم که شده فصل 2و نوع گریم‌های بازیگران را مرور نکردند  یا نرگس محمدی به‌عنوان بازیگر اجازه گریم را نداده است!

تغییر در بازیگران ستایش
قسمت دوم این سریال در حالی روی آنتن رفت که تغییر بازیگران در این فصل دیده می‌شود. 
رامسین کبریتی که نقش صابر را در ستایش بازی می‌کرد به‌دلیل مهاجرت به شبکه ماهواره‌ای جم، دیگر حضور ندارد و یاسر حق‌شناس، نقش صابر پسر فردوس (داریوش ارجمند) را بازی می‌کند. از تغییرات دیگر سریال، دختر ستایش است که حدیث میرامینی آن را بازی می‌کرد و لاله مرزبان جای او را گرفته است. البته بازیگران نقش 2دختر سیما تیرانداز، عروس فردوس نیز در فصل سوم تغییر کرده‌اند.

از قادری تا سلطانی 
ایرج قادری نخستین نامزد کارگردانی برای ستایش بود. عزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق رسانه ملی اصرار داشت تا این سریال را ایرج قادری بسازد و خود قادری نقش فردوس را که حالا داریوش ارجمند ایفاگر آن است بازی کند؛ نقشی که در نهایت مرحوم ایرج قادری عنوان کرد که بازی نمی‌کند؛ چراکه فیلمنامه آن را قبول نداشت. در نهایت قادری، سعید مطلبی را به ستایش آورد و فیلمنامه ستایش را سعید مطلبی نوشت و در نهایت سعید سلطانی آن را ساخت. وقتی سریال ساخته شد، نرگس محمدی به‌عنوان بازیگر نقش اول سریال انتخاب شد؛ انتخابی که برای او در فصل اول شانس آورد؛ چراکه همین نقش باعث شناخته شدنش شد و او با ستایش شناخته شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید