• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 7 اسفند 1396
کد مطلب : 7873
+
-

موهای رنگ‌شده را دریابید

نگهداری از موهای رنگ‌شده فوت و فن خود را دارد. برخی رنگ‌ها و روش‌های تغییر رنگ به مو آسیب وارد می‌کند. در ادامه چند نکته در مورد مراقبت از موهای رنگ‌شده می‌خوانید.

   شامپوی سازگار استفاده کنید

مثل هر اتفاق شیمیایی دیگر، رنگ کردن موها هم آسیب‌های خودش را دارد و این یعنی مراقبت از موهای رنگ‌شده باید بیشتر از موهای عادی باشد. برای همین منظور از شامپو و نرم‌کننده مخصوص مراقبت از موی رنگ‌شده استفاده کنید که رطوبت موها را حفظ می‌کند و باعث می‌شود رنگ مو برای مدت بیشتری شفاف و براق بماند.

   موهایتان را خیلی نشویید

هر روز شستن موها باعث کمرنگ شدن تدریجی آن می‌شود. سعی کنید از شامپو کردن هر روزه موها دوری کنید. می‌توانید برای اینکه موهایتان چرب به‌نظر نرسد از شامپوهای خشک استفاده کنید.

   موهایتان را نرم و مرطوب نگه دارید

موهای رنگ‌شده همیشه تشنه هستند. برای مراقبت از موهای رنگ‌شده باید همواره به آنها آبرسانی کنید. استفاده از تقویت‌کننده‌های طبیعی و ماسک مو می‌تواند رطوبت آن را حفظ و موهایتان را تقویت کند.

   موهایتان را خنک کنید

شاید دوش گرفتن با آب داغ مخصوصا در فصل‌های سرد خیلی دلچسپ و وسوسه انگیز باشد، اما آب داغ کوتیکول‌های مو را باز می‌کند و باعث از بین رفتن رنگ می‌شود. برای مراقبت از موهای رنگ‌شده در برابر کمرنگ شدن، درجه حرارت آب را کم کنید و موهایتان را با آب ولرم بشویید.

این خبر را به اشتراک بگذارید