• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78716
+
-

رهاسازی شغال و پلیکان در طبیعت بوشهر

مدیر کل حفاظت محیط ‌زیست استان بوشهر گفت: یک قطعه پلیکان پاخاکستری و یک قلاده شغال پس از طی مراحل درمانی و تیمار در نقاهتگاه این اداره کل در طبیعت رهاسازی شد. 

به گزارش ایرنا، «فرهاد قلی‌نژاد» افزود: یک قلاده توله شغال به علت ضعف جسمانی و کم‌بینی توسط اهالی دوستدار محیط ‌زیست شهر بوشکان شهرستان دشتستان به پاسگاه محیطبانی شهید محمدی این منطقه تحویل داده شد. 
وی بیان کرد: با توجه به نیاز به مراقبت ویژه، شغال در محل نگهداری حیات وحش این پاسگاه نگهداری شد و طی مدت درمان اقدامات درمانی توسط همکاران نقاهتگاه در همین محل اعمال شد.

قلی‌نژاد یادآور شد: نگهداری و تیمار این گونه با همکاری محیطبان طی یک ماه موجب شد تا گونه فوق با موفقیت در منطقه شکار ممنوع شاه‌زاده ابراهیم و تنگ باهوش رها‌سازی شود.
کارشناس بانک ژن و مسئول درمان حیات وحش اداره کل محیط‌ زیست استان بوشهر گفت: با احساس مسئولیت شهروند دوستدار طبیعت بخش ارم شهرستان دشتستان یک قطعه پلیکان پاخاکستری که به علت ضعف در مسیر مهاجرت زمین‌گیر شده بود، به نقاهگاه این اداره کل تحویل داده شد. 

«محمد پاپری زارعی» یادآور شد: پس از تحویل پرنده یادشده به این نقاهتگاه و اقدام‌های درمانی لازم، پلیکان برای ادامه چرخه طبیعی زندگی در طبیعت رها‌سازی شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید