• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 7 اسفند 1396
کد مطلب : 7866
+
-

در جست‌وجوی زیباترین لحظه‌های زند‌گی

تعریف‌تان از لحظه‌ای زیبا چیست؟ زمانی که با خانواده سپری می‌کنید؟ یک رویداد مهم زندگی؟ یا موفقیت روزمره؟

جین ویلیامز، وبلاگ‌‌نویسی است که در جست‌وجوی تمامی این لحظات زیباست و برای یافتن آن به دور دنیا سفر می‌کند. این وبلاگ‌نویس هلندی به غریبه‌ها نزدیک شده و از آنها می‌خواهد تصویری از زیباترین لحظه زندگی خود کشیده و درباره آن بنویسند. او می‌گوید روزی در یک قطار داخلی هلند از مسافران همین درخواست را کرده‌است و مشاهده کرده که مسافران سرزنده و شادتر شدند و گفت‌وگو با یکدیگر را آغاز کردند؛ ‌کاری که در قطارهای هلندی به هیچ‌وجه رایج نیست.

از آن زمان تاکنون ویلیامز به 4قاره و 30 کشور جهان سفر کرده‌است تا نقاشی‌های مردم جهان را برای پروژه‌اش که «لحظه‌ات را دریاب» نام دارد جمع‌آوری کند. او قصد دارد از هر قاره 1000 نقاشی جمع کند.

ویلیامز ایده این پروژه را از زندگی خودش الهام گرفته‌است؛ او برای سال‌‌ها لحظات شگفت‌انگیز زندگی‌اش را در دفترچه‌ای مصور می‌ساخت و به گفته خودش این‌کار در دوران سختی برایش کمک بزرگی بوده و او را شادتر می‌ساخته‌است. ویلیامز می‌گوید روزی از خود پرسیدم اگر این‌کار به من کمک می‌کند، آیا به دیگران نیز کمک خواهد کرد؟

وی برای 2سال این پروژه را در قطارهای هلند اجرا کرد و با واکنش‌های متفاوتی مواجه شد: تقریبا همه از درخواست او شگفت‌زده می‌شدند و نیمی از افراد شروع به نقاشی می‌کردند. همین واکنش‌ها باعث شد ویلیامز تصمیم بگیرد پروژه‌اش را جهانی کند. به گفته او، مهم‌ترین موضوعات در نقاشی‌ها دوستی، عشق و خانواده هستند.

ویلیامز همچنین تأکید دارد که لحظات زیبا لزوما شاد نیستند. او برای نمونه به نقاشی پسری نوجوان در قطار اشاره می‌کند که زنی را روی تخت بیمارستان کشیده بود درحالی‌که مردی با چشمانی اشکبار بالای سر زن ایستاده‌بود. بالای سر زن نوشته شده‌بود: نمی‌خواهم با تو به خانه بیایم، برایت سخت می‌شود، خیلی دوستت دارم. ویلیامز می‌گوید نه‌تنها محتوای نقاشی او من را تحت‌تأثیر قرار داد، بلکه قدرت درک بالای پسر نوجوان از موضوع پروژه باعث شد اشک به چشمانش بیاید.

ویلیامز در نیوزیلند مردی را ملاقات کرد که زیباترین لحظه زندگی‌اش دریافت کارت تبریک روز پدر از سوی دخترش بود که هرگز او را ندیده بود. او در روستایی کوچک در کاتماندوی نپال مردی به نام بیشنو را ملاقات کرد که از پیله درآمدن یک پروانه را زیباترین لحظه زندگی‌اش می‌دانست و ‌در استرالیا مادربزرگ و نوه‌ای را دید که تصویر موزهای مخصوص آن منطقه را برایش نقاشی کردند.

هدف ویلیامز ایجاد اعتماد و ارتباط میان ساکنان قاره‌های مختلف و اقوام و فرهنگ‌‌های متفاوت است و می‌گوید که به‌زودی به آفریقا و آمریکای جنوبی نیز سفر خواهد کرد. (سی ان ان)

این خبر را به اشتراک بگذارید