• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78566
+
-

حمله تا 90، دفاع بعد از 90

حمله تا 90، دفاع بعد از 90

در سومین روز از سومین هفته لیگ برتر، استقلال از ساعت19:45 امشب در خوزستان میهمان نفت مسجدسلیمان خواهد بود. استراماچونی که در نخستین سفر لیگ‌برتری‌اش، با شکست از تبریز برگشته بود در دومین سفر به زمین تیمی رفته که هم چمن ناهمواری دارد و هم تاکتیک‌های دفاعی‌اش همیشه راه را برای خط حمله رقبا ناهموار می‌کند. نفت مسجدسلیمان در همین مدت کوتاهی که ساکن لیگ‌برتر بوده نشان داده بیش از آنکه توانایی پیروز شدن داشته باشد، در مساوی گرفتن از حریفان مدعی و متوقف کردن بزرگان تخصص دارد. نفت در فصل گذشته هم پرسپولیس، تراکتور و ذوب‌آهن را متوقف کرد اما مقابل استقلال 2بار در لیگ و یک‌بار هم در جام‌حذفی شکست خورد. این تیم امسال با هدایت مهدی تارتار تقریبا همان نتایجی را می‌گیرد که فصل قبل با 3سرمربی مختلف می‌گرفت و تا اینجای کار هم 2امتیاز از 2بازی اندوخته است. اما استقلال دیگر مجالی برای متوقف شدن ندارد و ناچار است با قربانی کردن نفت نخستین 3امتیاز فصل را بگیرد و دست‌خالی وارد داربی نشود. استراماچونی بعد از کشمکش‌ها و کج‌خلقی‌هایی که طی چند هفته با باشگاه استقلال داشت بالاخره به راه آمده و با انگیزه در تمرینات و نشست‌های خبری تیمش حاضر بوده است. او باید عصر امروز حتما راهی برای رسیدن به دروازه نفت پیدا کند و هفته منتهی به داربی بزرگ را باروحیه آغاز کند. آبی‌ها باید تا دقیقه90برای رسیدن به گل در زمین کم‌گل مسجدسلیمان تلاش کنند و از دقیقه90به بعد هم مراقب باشند بلای 2 هفته اول سرشان نیاید و داشته‌های خود را در وقت‌های تلف‌شده از دست ندهند. امید آنها برای گلزنی باز هم به ساق‌های دیاباته، تبریزی و فرشید اسماعیلی دوخته خواهد شد. 3بازیکنی که فعلا حاصل کار آنها فقط یک گل طی 180دقیقه بازی بوده است. فعلا در جدول رده‌بندی نفت مسجدسلیمان جایگاهی بالاتر از استقلال دارد اما آبی‌ها اصلا دوست ندارند در پایان بازی نیز شاهد همین اتفاق باشند.


  پرگل‌ها در اکباتان؛  قعرنشین‌ها در بوشهر
سایپا و نساجی، دو تیم 4امتیازی جدول عصر امروز در زمین سایپا به مصاف هم می‌روند تا برنده احتمالی این دیدار حداقل یک هفته را در جمع صدرنشین‌های جدول بگذراند. تیم نساجی که پرگل‌ترین بازی‌های لیگ را طی 2هفته اول به نمایش گذاشته با 5گل زده و 4گل خورده به زمین سایپا می‌آید. سایپا هم در هفته اول یکی از بردهای پرگل لیگ را با نتیجه 3-2در زمین ذوب‌آهن به‌دست آورد. در واقع 42درصد گل‌های لیگ طی دو هفته اول در بازی‌های همین 2 تیم ردوبدل شده است. همزمان با این بازی 2 تیم بدون امتیاز شاهین بوشهر و پیکان نیز در بوشهر به مصاف هم می‌روند تا یکی از آنها فرصت فرار از قعر جدول را در هفته سوم پیدا کند. شاهین بعد از شکست خانگی سنگین مقابل سپاهان در هفته دوم کمی بهتر عمل کرد و مقابل شهرخودرو خفیف‌تر باخت. تساوی در این بازی هر 2 تیم را همچنان قعرنشین نگه می‌دارد.

  مصطفی به صدر می‌رسد؟
یکی از سخت‌ترین و مهم‌ترین بازی‌های هفته سوم جدال مصطفی دنیزلی و منصوریان در فولادشهر اصفهان است. فصل گذشته ذوب‌آهن بازی رفت را در تبریز با نتیجه سنگین 4-1به تراکتور باخت و بعد از آن شکست بود که امید نمازی رفت و منصوریان جانشین او شد. منصوریان در بازی برگشت انتقام آن شکست را به‌خوبی گرفت و با 2گل تبریزی‌ها را شکست داد. آن شکست درست در همان هفته‌هایی نصیب تراکتور شد که تحت‌تأثیر ماجرای محسن فروزان هر هفته شکست می‌خورد. اما امروز تیم تبریزی در وضعیتی متفاوت به فولادشهر رفته است. شاگردان دنیزلی بعد از بردن پرسپولیس در هفته دوم حالا در آمادگی کامل روحی و روانی هستند و اگر وقفه پیش‌آمده در لیگ، روند مثبت این تیم را مختل نکرده باشد باید روز سختی را برای ذوب‌آهن پیش‌بینی کرد. ذوبی‌ها در نخستین بازی خانگی به سایپا باختند و امشب منتظر کسب نخستین امتیاز خانگی هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید