• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78565
+
-

پایان عبدولی

اولین روز مسابقات جهانی کشتی فرنگی برای نمایندگان ایران خوش‌یمن نبود. شکست‌های پیاپی پوریا ناصرپور، میثم دلخانی و امین کاویانی‌نژاد شروعی نبود که محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی انتظارش را داشته باشد. سعید عبدولی هم در دیدار پیش از فینال در مقابل حریف آذربایجانی مغلوب شد. عبدولی پیش از اعزام عنوان کرده بود درصورت عدم کسب مدال طلا از دنیای قهرمانی خداحافظی خواهد کرد.
  قرعه سخت تاب
از امروز مسابقات اوزان المپیکی مسابقات جهانی که حکم کسب سهمیه المپیک را دارد آغاز می‌شود. مسابقات اوزان 67، 87 و 97کیلوگرم از امروز آغاز می‌شود و کشتی‌گیران 60، 77 و 130کیلوگرم از فردا به روی تشک خواهند رفت. در 67کیلوگرم حامد تاب نماینده ایران است که با وجود اینکه در آسیا به‌عنوان هفتمی رسیده بود با قهرمانی در تورنمنت گرجستان توانست نظر کادر فنی را جلب کند و راهی سرزمین قزاق‌ها شود. حامد تاب در دور اول با اسماعیل بوررو مولینا، قهرمان المپیک و جهان از کوبا کشتی می‌گیرد. وی درصورت پیروزی، با برنده اوزای از فرانسه و میهات از رومانی دیدار خواهد کرد. فرانک استابلر از آلمان، آتاکان یوکسل از ترکیه، رسول چونایف از آذربایجان و ریو هانسو از کره‌جنوبی در گروه تاب قرار دارند.
   طاهری در کفه ترازو! 
هرچند بسیاری از انتخاب‌های محمد بنا در اعزام نفرات تیم ملی به قزاقستان بحث‌برانگیز بود ولی در وزن87کیلوگرم کنار گذاشتن حسین نوری سبب تعجب بسیاری از اهالی کشتی شد. محمد بنا رامین طاهری را به نوری ترجیح داد تا نوری با قهر اردوی تیم ملی را ترک کند. نوری دارنده مدال برنز جهان در سال2017 و قهرمان بازی‌های آسیایی جاکارتا و قهرمان آسیا در سال2018 در مسابقات جهانی حضور ندارد و باید نظاره‌گر کار طاهری باشد. رامین طاهری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف زاخاری برگ از سوئد می‌رود و درصورت پیروزی به مصاف برنده دیدار ختسوریانی از گرجستان و عباس‌اف از آذربایجان خواهد رفت. دنیس کودلا دارنده مدال نقره جهان و برنز المپیک از آلمان و ژان بلینیوک دارنده مدال طلای جهان و نقره المپیک از اوکراین از کشتی‌گیران مطرح حاضر در گروه طاهری هستند.
  ساروی در نخستین تجربه جهانی 
با تصمیم محمد بنا در وزن 97کیلوگرم محمدهادی ساروی به مهدی علیاری ترجیح داده شد تا دارنده تنها مدال ایران در مسابقات جهانی2018 از جهانی2019 بازبماند. ساروی در دور نخست با پیتر اوهلر از آلمان مبارزه می‌کند که درصورت برتری در این مسابقه در دور بعد به مصاف کریل میلوف دارنده مدال نقره جهان از بلغارستان خواهد رفت. گابریل روسیلو کایند از کوبا، بالاژ کیس دارنده مدال‌های طلا و برنز جهان از مجارستان و آرتور آلکسانیان، قهرمان المپیک و جهان از ارمنستان در گروه ساروی قرار دارند. نکته مشترک درباره هر 3نماینده ایران اینکه هر3 برای نخستین‌بار در مسابقات جهانی بزرگسالان حاضر شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :