• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78553
+
-

انتخاب چرخ‌گوشت مناسب

بعد از جنگ‌جهانی اول، آشپزی آلمانی در آشپزخانه خود نخستین چرخ‌گوشت دستی را اختراع کرد.
 
 استفاده از چرخ‌گوشت دستی به‌تدریج منسوخ شد و در ادامه آمریکایی‌ها‌ چرخ‌گوشت برقی را تولید کردند که کارایی لازم را نداشت و در نهایت ژاپنی‌ها نسل امروزی چرخ گوشت به بازار عرضه  کردند.
  اگر دست به چاقو و علاقه‌مند یا ناچار به آشپزی درمنزل هستید، تهیه گوشت چرخ‌کرده در منزل از نظر اقتصادی و بهداشتی به صرفه‌تر است.

  بی‌کیفیتی برخی محصولات عرضه‌شده به بازار و نارضایتی خانم‌های خانه‌دار از کندی یا له شدن گوشت، حتی گوشت تازه، داغ‌کردن موتور یا ناتوانی در چرخ‌کردن گوشت یخ‌زده موجب شکل‌گیری تصوری اشتباه و تمایل به خرید چرخ‌گوشت‌هایی با قدرت موتور و وات بیشتر، البته با هزینه بالاتر شده است.

   در حالی برخی مشتریان ایرانی به سراغ چرخ‌گوشت‌هایی با قدرت 12اسب و 10وات برای مصارف خانگی می‌روند که چرخ گوشت‌های5/5واتی برخی برندها با قدرت موتور کمتر، از توان و قدرت کافی برای این شیوه استفاده برخوردار است.
  پس خرید چرخ‌گوشت با قدرت اسب و توان بالاتر گره‌گشای مشکلات استفاده از این وسیله در خانه نیست بلکه باید قدرت و وات چرخ‌گوشت متناسب با نوع مصرف انتخاب شود تا در هزینه خرید و مصرف برق صرفه‌جویی شود.
  انوع چرخ‌گوشت با 2نوع روکش بدنه استیل و چدن با پوشش قلع، تولید و به بازار عرضه می‌شود که کیفیت نوع استیل آن بهتر از نوع چدن است. البته برای خرید چرخ‌گوشت استیل با کیفیت بالاتر باید متحمل 30درصد هزینه اضافه شوید.
  انواع چرخ‌گوشت صنعتی در سایزهای مختلف مثلا 32 و 42 با قدرت بیشتر در بازار موجود است که در هر بار استفاده قادر به چرخ‌کردن 300 تا 500کیلوگرم گوشت، حتی منجمد است.

این خبر را به اشتراک بگذارید