• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78458
+
-

هر دفتر، یک داستان

خبر
هر دفتر، یک داستان

در آستانه سال تحصیلی جدید، خیران البرزی برای تامین لوازم‌التحریر ۱۲۰ کودک کار و خیابان خانه مهر کمک مردمی جمع‌آوری می‌کنند.
به گزارش همشهری، مسئول جمع‌آوری کمک‌های مردمی مرکز آموزش کودکان کار و خیابان «خانه مهر» با اشاره به پویش «هر دفتر یک داستان» گفت: مرکز آموزشی خانه مهر زیر نظر انجمن حامیان کودکان کار و خیابان در آق‌تپه مهرشهر به امر تعلیم و تربیت کودکان کار مشغول و سال‌هاست در این زمینه فعالیت می‌کند. 
«حسن قنبری» عنوان کرد: امسال نیز در آستانه سال تحصیلی جدید تصمیم به جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای کودکان کار در قالب پویش هر دفتر یک داستان گرفتیم. داستان ما با دیدن لبخند و چهره‌های معصوم کودکان کار و خیابان، کلاسی کوچک، چشمانی مشتاق و منتظر و وجدان‌هایی بیدار آغاز شد.
وی افزود: در مرکز مهر کودکان کار و خیابان علاوه بر تحصیل در پایه ابتدایی اول تا ششم در کلاس‌های دیگری نظیر کتابخوانی، داستان‌نویسی، نقاشی و زبان انگلیسی نیز شرکت کرده و آموزش‌‌های لازم را می‌بینند. کودکان کار و خیابان بازمانده از تحصیل نیز در این مرکز به تحصیل می‌پردازند.

مسئول جمع‌آوری کمک‌های مردمی مرکز آموزش کودکان کار و خیابان «خانه مهر» با اشاره به اقدامات پویش مهر اظهار کرد: از ابتدای محرم امسال اقدامات برای این پویش شروع شد و در این راه خیران و مردم زیادی مشارکت کردند که استقبال از این اقدام در این مدت کوتاه بسیار بود.
وی ادامه داد: حدود 16 میلیون تومان برای خرید لوازم‌التحریر، کیف و کفش و لباس فرم مدرسه برای 120 کودک کار این مرکز جمع شده و این کمک‌ها همچنان ادامه دارد.
قنبری با تاکید بر ضرورت فعالیت رسانه‌ها برای فرهنگسازی گام برداشتن در امور خیر گفت: امور خیریه با مشارکت فعالانه و حضور مردم زنده و پویاست. باید با هدف برقراری عدالت در جامعه و کمک به کودکان کار، اصحاب رسانه در این امر یاریگر خیران و علاقه‌مندان به امور خیریه باشند. ما از کمک مردم و نظرات آنها برای بهبود خدمات‌رسانی استقبال می‌کنیم و در این میان رسانه‌ها هم باید فعال‌تر باشند.

مسئول جمع‌آوری کمک‌های مردمی مرکز آموزش کودکان کار و خیابان «خانه مهر» گفت: کودکان کار قربانی شرایطی هستند که منجر به گسترش این پدیده شده است، از جمله خانواده بی‌سامان یا معتاد و نبود نظام فراگیر تأمین اجتماعی که باعث شده تا آنها کودکی را تجربه نکنند.
قنبری تأکید کرد: تا زمانی که عواملی باعث ‌شوند کودکان، مدرسه و خانه را بر کار ترجیح دهند که بخش عمده آن به دلیل فقر است، این معضل حل نمی‌شود و به شکل‌های مختلف کودکان کار و خیابانی خواهیم داشت.
وی اظهار کرد: باید اقدامی شود تا کودکان کار در کنار حضورشان برای کار در خیابان، به حقوقشان همچون امنیت، بهداشت، بیمه و آموزش نیز دسترسی داشته باشند، چراکه حذف کودک کار و خیابان در اوضاع اقتصادی کنونی امکان‌پذیر نخواهد بود.
مسئول جمع‌آوری کمک‌های مردمی مرکز آموزش کودکان کار «خانه مهر» ادامه داد: برای اهدای این هدایا به کودکان کار چهارشنبه 28 شهریور 98 در خانه مهر مراسمی با حضور خیران، جمعی از بازیگران و اصحاب رسانه و دیگر علاقه‌مندان به امور خیریه در این مکان از ساعت 9:30 تا 12 برگزار می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید