• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78310
+
-

محله‌های قدیمی جاسک نونوار می‌شوند

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان: برای ساکنان خانه‌های فرسوده واقع در طرح نوسازی، زمین مسکونی جایگزین در نظر گرفته شده است

عمران
محله‌های قدیمی جاسک نونوار می‌شوند

استان‌های ساحلی و شهرهای بندری به‌واسطه جاذبه تجاری و شغل‌های واسطه‌گری با هجوم افراد از سایر نقاط کشور مواجه هستند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، از گذشته‌های دور زیرساخت‌های اولیه اسکان برای این سیل جمعیت در این استان‌های ساحلی و بندری فراهم نشده است و شاید همین موضوع یکی از دلایل مهم رشد بافت‌های فرسوده در شهرستان‌هایی مانند جاسک باشد که ساکنان آن را با مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست‌محیطی مواجه کرده است. 

از چندی پیش برنامه‌ریزی‌هایی برای نوسازی بافت‌های فرسوده جاسک از سوی مدیران شهری در حال انجام است. در همین زمینه رئیس شورای اسلامی شهر جاسک درباره نوسازی بافت فرسوده شهرستان گفت: به‌زودی اقداماتی برای بازسازی و نوسازی بافت فرسوده جاسک انجام می‌شود. 

«حسین روشنی» با بیان این‌که شهر جاسک 3 محله قدیمی شامل محله‌های سرریگ، سرکله و غریب‌آباد با بافت فرسوده دارد، افزود: مساحت این محلات فرسوده جاسک حدود ۴۰ هکتار است. 

وی در ادامه با اشاره به میزان جمعیتی که در این محله‌ها ساکن هستند، گفت: جمعیت ساکن در این محلات حدود ۷ هزار نفر است. 

روشنی بیان کرد: کوچه‌های خاکی و تنگ و باریک و بن‌بست از مشکلات این محلات است که رفت و آمد در زمان بارندگی به علت جمع شدن آب باران بر اهالی سخت می‌شود. 


زمین مسکونی برای ساکنان محدوده طرح 

مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان نیز در این‌باره گفت: برای این محلات کوچه و معابر استاندارد باز می‌شود تا از حالت بن‌بست خارج شوند. 
«آرش رضایی» با اشاره به مشکلات پیش‌بینی‌شده برای ساکنان افزود: ممکن است برخی خانه‌های افراد در طرح قرار گیرد که معوض آن‌ها زمین مسکونی خواهیم داد. 

وی درباره زمان اجرای عملیات بازسازی این محله‌ها افزود: این عملیات در 2 ماه آینده انجام می‌شود. مدیر کل راه و شهرسازی استان ادامه داد: روال انتخاب پیمانکار مربوطه نیز انجام شده است که با این عملیات کوچه و معابر این محلات بازسازی و آسفالت خواهد شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید