• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 23 شهریور 1398
کد مطلب : 78230
+
-

علی مطهری خواستار دفاع از خود در برابر اتهاماتی در رسانه ملی شد

در طلب حق پاسخگویی از صداوسیما

مجلس
در طلب حق پاسخگویی از صداوسیما

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی خواسته است فرصتی را به وی در رسانه ملی بدهند تا از اتهاماتی که در یک برنامه تلویزیونی علیه او مطرح شده است، دفاع کند.  خبرگزاری خبر آنلاین نیز درخواست مشابهی داشته است. روز پنجشنبه‌ ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «پرونده ویژه» درباره بررسی حواشی مرگ سحر خدایاری روی آنتن زنده شبکه 3 رفت که در آن اظهارات علی مطهری و خبر خبر آنلاین درخصوص این اتفاق نیز مورد انتقاد قرار گرفته است.  مطهری در نامه‌ای خطاب به علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما نوشت: «با سلام، نظر به اینکه در برنامه زنده شبکه۳ سیما در پنجشنبه شب، اینجانب را متهم به نشر اکاذیب درباره فوت مرحومه سحر خدایاری به قصد کسب رأی کردند، مستدعی است طبق ماده‌واحده مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام ترتیبی اتخاذ کنید که اینجانب به‌مدت دوبرابر زمانی که درباره بنده به تصریح و به تلویح نشر اکاذیب کردند، در همان زمان از شبانه‌روز در شبکه۳ سیما به‌طور زنده از خود دفاع کنم.»

مطهری در توییتی درباره مرگ سحر خدایاری نوشته بود: «مرگ سحر؛ دختری که به‌خاطر ورود پسرانه به استادیوم آزادی بازداشت شد و در اثر شنیدن محکومیتش به 6‌ماه زندان خودسوزی کرد، حاکی از بی‌تدبیری مسئول مربوطه است، فرضا کار او غیرقانونی بود، کافی بود چند کلمه نصیحت شود نه محکوم به زندان، حفظ نظام به این کارها نیست». این توییت را مطهری در حالی نوشته بود که اساسا حکم 6‌ماه زندانی در کار نبود و برخی کاربران فضای مجازی این اطلاعات غلط را درباره سحر خدایاری منتشر کرده بودند. مطهری بعد از اطلاع از این موضوع، در توییت جدید نوشت: در موضوع خانم سحر خدایاری می‌پذیریم که حکم دادگاه صادر نشده بود ولی این خبر قطعی است که در مراجعه سحر به دادگاه، شخص غیرمسئولی به او گفته به 6‌ماه حبس محکوم شده‌ای، اساسا چرا موضوعی به این کوچکی که با چند کلمه نصیحت قابل ختم بوده دادگاهی شده است؛ البته ما خودکشی را گناه بزرگی می‌دانیم. اما آنچه در نامه علی مطهری به رئیس صدا و سیما عیان است، احیای حقی است که در سال88 برای آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی پایمال شد؛ او در این نامه اشاره کرده که حق پاسخگویی طلبی بوده که هاشمی‌رفسنجانی در سال88 هم از سیمای ملی جمهوری اسلامی داشته اما این طلب به او پرداخت نشده است. این‌چنین است که او در پایان نامه خودش به رئیس سازمان صدا و سیما یادآوری کرده که: امیدوارم این درخواست به سرنوشت درخواست مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بعد از مناظره کذایی انتخابات سال۸۸ دچار نشود.

سال88 و درپی مناظره انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی، دفتر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نامه‌ای به عزت‌الله ضرغامی، رئیس وقت سازمان صدا و سیما نوشت و برای پاسخگویی به همه اتهاماتی که احمدی‌نژاد به هاشمی و فرزندان او زده بود درخواست وقت کرد. در آن نامه از ضرغامی خواسته شده بود؛ «قبل از اتمام مهلت تبلیغات انتخاباتی فرصت مناسب در اسرع وقت درهمان شبکه جهت پاسخگویی و شفاف‌سازی درباره موارد کذب ادعا شده فراهم شود.» نه‌تنها قبل از پایان مهلت تبلیغات انتخاباتی، که هیچ‌گاه این فرصت در اختیار مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی قرار داده نشد. بعدها عزت‌الله ضرغامی در گفت‌وگو با همشهری دلیل امتناعش از دادن فرصت به آیت‌الله هاشمی و همچنین علی‌اکبر ناطق‌نوری را اینگونه توجیه کرده بود که «کمیسیون تبلیغات و ناظر بر انتخابات ریاست‌جمهوری در آن دوره مصوب کرد که فقط نامزدها در این زمان حق صحبت دارند.»

درخواست پاسخگویی یک رسانه از رسانه ملی

شورای سردبیری خبرآنلاین هم در نامه‌ای به علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما درخواست پاسخگویی به اتهامات را مطرح کرده و نوشته است: معاونت سیاسی صداوسیما بعد از سکوت ۲روزه که به لحاظ رسانه‌ای، نه فقط غیرحرفه‌ای که مشکوک نیز به‌نظر می‌رسد، در رفتاری که فرار به جلو محسوب می‌شود، خبرآنلاین را به انتشار خبر محکومیت حبس ۶ماهه آن مرحومه متهم کرده و ۲شب متوالی، در برنامه ۲۰:۳۰ اکاذیب خود را ادامه می‌دهد. حال آنکه در فرصتی که معاونت یادشده در غفلت بود، روزنامه کیهان و برخی مطبوعات ورزشی و خبرگزاری‌های مهر و میزان برای رفع توهم‌های موجود در جامعه، ضمن مصاحبه با مطلعان پرونده و خانواده آن مرحومه، اقدام حرفه‌ای مناسب را انجام دادند. در این نامه آمده است: «این اقدام بخش خبری۲۰:۳۰ همزمان است با فعالیت فعالان فضای مجازی که اکثر آنها فاقد نام واقعی هستند و برخی از متون همین افراد در تلویزیون منتشر می‌شود. امید است صداوسیما ارتباط خود با لشکر توییتری غیرخوشنامی که این روزها همت خود را بر دفاع از بخش خاصی از معاونت سیاسی سازمان متمرکز کرده‌اند به‌گونه‌ای باورپذیر تکذیب کند.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید