• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 23 شهریور 1398
کد مطلب : 78064
+
-

حذف بویراحمد و دنا از طرح«یارانه حقوق»

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از حذف یارانه حقوق و دستمزد دو شهرستان بویراحمد و دنا به دلیل پایین بودن آمار بیکاری خبر داد و گفت: این دو شهرستان از کمک دولت برای رونق اشتغال محروم می‌مانند. 

به گزارش تسنیم، طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال در شرایط بحران اقتصادی است و این طرح هم‌اکنون در کشور در حال اجراست و به کارآفرینانی که دانش‌آموختگان دانشگاهی را جذب کنند 30 درصد یارانه دستمزد پرداخت می‌شود.  

طرح یارانه دستمزد که بخشی از طرح اشتغال در زمان تحریم و در جهت صیانت از اشتغال موجود بوده، هم‌اکنون در 8 استان‌ کشور‌ با آمار بیکاری بالا از جمله کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا است که در دو شهرستان بویراحمد و دنا به دلیل آمارهای ارائه‌شده از آمار بیکاری پایین حذف شده است. «پروانه نیک‌مرام» مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: این طرح بنا به گفته مسئولان و متولیان امر به دلیل پایین بودن آمار بیکاری در بویراحمد و دنا حذف شده است.  

وی سهم استان از یارانه حقوق و دستمزد را 128 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: کارفرمایان بنگاه‌های فعال اقتصادی و تعاونی دارای کد کارگاهی تامین اجتماعی در صورت به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی سهم کارفرما به مدت یک سال معاف می‌شوند. نیک‌مرام خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده، افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم نیز مشمول طرح یارانه حقوق و دستمزد می‌شوند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید