• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 21 شهریور 1398
کد مطلب : 77977
+
-

زندانی فراری زندان دهدشت تسلیم شد

قاتل فراری که 3‌ماه قبل توانسته بود با همدستی 2 زندانی دیگر از زندان دهدشت بگریزد، سرانجام خودش را به پلیس تسلیم کرد و به زندان بازگردانده شد.
به‌گزارش همشهری، اوایل امسال جنایت خونینی در دهدشت اتفاق افتاد که در جریان آن مردی به نام ضرغام به قتل رسید. مأموران پلیس در جریان همان تحقیقات مقدماتی توانستند عامل جنایت را که جوانی 28ساله بود، شناسایی و دستگیر کنند. او به جنایتی که مرتکب شده بود اعتراف کرد و برای ادامه روند رسیدگی به پرونده به زندان دهدشت منتقل شد.
بررسی‌های قضایی درخصوص این پرونده ادامه داشت و متهم به قتل همچنان در بازداشت به سر می‌برد تا اینکه ساعت 5بامداد روز 25خرداد‌ماه امسال متهم به قتل همراه با 2زندانی دیگر که یکی به حبس ابد و دیگری به اعدام محکوم شده بود، نقشه فرار از زندان را طراحی و اجرا کردند. آن روز وقتی خورشید طلوع کرد مسئولان زندان متوجه فرار این 3زندانی شدند و از همان زمان تلاش‌ها برای دستگیری آنان آغاز شد. مأموران در چندین گروه به بازرسی همه مکان‌هایی که گمان می‌کردند 3زندانی فراری در آنجا پنهان شده باشند، پرداختند اما این تلاش‌ها راه به جایی نبرد. هیچ‌کس نمی‌دانست 3زندانی فراری کجا پنهان شده‌اند. با وجود این تحقیقات در این خصوص ادامه داشت.
چند روز قبل بود که مأموران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد نزدیکان و اعضای خانواده یکی از این زندانیان که چند‌ماه قبل به اتهام قتل بازداشت شده بود از محل اختفای آنان اطلاع دارند. به همین دلیل بود که با آنها وارد مذاکره شدند و از آنها خواستند زندانی فراری را تحویل دهند.  سردار مهدی انصاری، فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این‌باره به پایگاه خبری پلیس می‌گوید:« از زمان فراری شدن این ۳ زندانی دستگیری آنها به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت تا اینکه با برگزاری جلساتی با بستگان و افراد بانفوذ محلی در دهدشت، قرار شد آنها با پلیس همکاری کنند.» در این شرایط بود که سرانجام قاتل فراری چند روز قبل خودش را به پلیس تسلیم کرد. سردار انصاری می‌گوید:« بعد از برگزاری چندین جلسه سرانجام یکی از 3زندانی فراری که قاتل مرحوم ضرغام بود خودش را به پلیس تسلیم کرد و به زندان دهدشت بازگردانده شد.»  سردار انصاری همچنین درباره سرنوشت 2‌زندانی فراری دیگر گفت:« پلیس با تمام توان در مقابل قانون‌گریزان و مجرمان آماده است و اعلام می‌کنم این دو زندانی متواری هر چه سریع‌تر خود را به نیروی انتظامی تسلیم کنند تا به مرجع قضایی و زندان تحویل داده شوند؛ در غیراین صورت و درصورت عدم‌معرفی و تسلیم مجدد به قانون، با پیگیری جدی و تمام وقت پلیس کهگیلویه و بویراحمد، ممکن است شرایط سخت‌تری را در آینده برای خود رقم بزنند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید