• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 21 شهریور 1398
کد مطلب : 77953
+
-

درخواست صندوق جهانی حیات وحش از گردشگران

مسئولانه سفر کنید

صندوق جهانی حیات وحش (WWF) از گردشگران در سراسر جهان خواست برای کاهش آثار منفی مسافرت و تعطیلات بر محیط‌زیست، مسئولانه سفر کنند.
براساس اعلام این صندوق، گردشگران در نخستین گزینه سفر مسئولانه به منظور کاهش از سفرهای تخریبگرانه در طبیعت باید تمامی گزینه‌های ممکن برای حمل‌ونقل را در نظر بگیرند و گزینه‌ای که کمترین آسیب ممکن را به محیط زیست وارد می‌کند، انتخاب کنند.
این صندوق از گردشگران خواسته است، به جای استفاده از خودروی شخصی یا هواپیما از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس یا قطار استفاده کنند.
صندوق جهانی حیات وحش حتی به منظور تلاش برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای از گردشگران در سراسر جهان خواسته است از سفر با هواپیما به خصوص برای مسافت‌های کوتاه خودداری کنند و حتی در صورت نیاز به سفر با هواپیما، مبلغی را به برنامه‌ها و پروژه‌های مبارزه با آلودگی هوا و انتشار گازهای گلخانه‌ای اختصاص دهند.
این صندوق از گردشگران خواسته است تورها و هتل‌های سبز را برای سفر و اقامت انتخاب کنند، چون به اعتقاد این صندوق تورها و هتل‌های سبز از توسعه پایدار محیط‌زیستی حمایت می‌کنند و سود بیشتری به جوامع محلی می‌رسانند. این صندوق به گردشگران توصیه کرده است، تورهایی را برای سفر انتخاب کنند که از حیات وحش محافظت می‌کنند و با قوانین و آداب و رسوم منطقه‌ای آشنا هستند. براساس اعلام صندوق جهانی حیات وحش، گردشگران همچنین بهتر است در سفرهای خود از مصرف پلاستیک خودداری کنند چون هر سال بیش از 8 میلیون تن پلاستیک روانه اقیانوس‌ها می‌شود و به زیستگاه‌ها آسیب می‌رساند.  این صندوق از گردشگران خواسته، از خرید محصولات صنایع‌دستی در سراسر نقاط جهان که با ضربه زدن به محیط‌زیست و حیات‌وحش تولید شده‌اند خودداری کنند. براساس اعلام این صندوق، خاک بسیاری از سواحل، صدف‌ها و جواهرات مرجانی، عاج، پوست و خز از گونه‌های در معرض خطر در محیط زیست و حیات وحش تولید می‌شوند. این محصولات همچنین می‌تواند از طریق شکار غیرقانونی نیز به دست آمده باشد و به همین دلیل بهتر است گردشگران پیش از خرید این محصولات از نحوه تولید آنها اطمینان حاصل کنند. صندوق جهانی حیات وحش در توصیه دیگر خود به گردشگران جهان از آنها خواسته است از انجام فعالیت‌ها و تفریحات آسیب‌رسان به محیط زیست که منجر به بهره‌برداری بیش از حد از طبیعت یا حیوان‌آزاری می‌شود، همچون فیل سواری نیز خودداری کنند.  این صندوق در پایان از گردشگران جهانی خواسته است مسئولانه سفر کنند و قایقرانی‌، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی را جایگزین استفاده از وسایلی کنند که آسیب بیشتری به طبیعت وارد می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید