• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 21 شهریور 1398
کد مطلب : 77946
+
-

حذف از آسیا بیخ گوش استقلال

حمیدرضا علیپور|  استقلال و پرسپولیس قرار بود طبق مهلتی که کمیته صدور مجوز سازمان لیگ داده بود، بدهی‌های خود را هرچه زودتر تسویه کنند. با وجود این، شرایط نشان می‌دهد که باشگاه استقلال هنوز با طلبکارانش تسویه‌حساب نکرده یا توافقی برای پرداخت بدهی‌ها صورت نداده است. از طرف دیگر باشگاه پرسپولیس با حضور انصاری‌فرد در روزهای گذشته با اکثر طلبکاران خود تسویه کرده یا به توافق رسیده است. با توجه به اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا تا 31آگوست به باشگاه‌های ایرانی مهلت داده بود تکلیف بدهی‌های خود را مشخص کنند، مهلت باشگاه استقلال امروز به پایان خواهد رسید. شنیده‌ها حاکی از آن است که مدیرعامل باشگاه استقلال هم‌اکنون در ایران حضور ندارد و برای یک کار شخصی به امارات سفر کرده است. از طرفی هیچ‌کدام از اعضای هیأت‌مدیره باشگاه استقلال هم حاضر به پاسخگویی نیستند و با این شرایط به‌نظر می‌رسد که خطر حذف از آسیا آبی‌پوشان را بیش از هر زمان دیگر تهدید می‌کند و مشخص نیست که سرنوشت استقلال برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا چه خواهد شد.
  پرداخت به بازیکنان به‌جای تسویه با طلبکاران
در روزهای گذشته شنیده شد که فتحی، مدیرعامل این باشگاه پولی را که در حساب باشگاه بود به‌جای اینکه صرف تسویه‌حساب با طلبکاران کند، به بازیکنان فعلی داده تا بخشی از رقم قراردادشان پرداخت شده باشد. فتحی این روزها در دوبی به‌سر می‌برد و هیچ‌کدام از اعضای هیأت‌مدیره و عوامل باشگاه پاسخگوی خبرنگار ما نبودند تا درباره آخرین وضعیت بدهی‌ها و توافق با طلبکاران خبری بدهند. به‌نظر می‌رسد که آبی‌ها حذف از آسیا را پذیرفته‌اند و تحرک خاصی برای حل این مسئله ندارند.
  تسویه با همامی، توافق با نیلسون
قرمزها اما خطر حذف را جدی گرفته‌اند و مشغول توافق با طلبکارها هستند. روز گذشته مسعود همامی، دروازه‌بان سابق پرسپولیس که حکم قطعی داشت و طی دو، سه‌سال گذشته با مسئولان باشگاه به توافق نرسیده بود، بالاخره با پرسپولیس تسویه‌حساب کرد. علیرضا محمد، بازیکن سابق پرسپولیس هم مبلغی را طلب داشت که مطالبات او هم پرداخت شد. همچنین باشگاه پرسپولیس برای تسویه‌حساب با تمام طلبکارانی که حکم قطعی دارند، یکی، دوجلسه دیگر هم برگزار خواهد کرد. نیلسون کوریا، دروازه‌بان اسبق و برزیلی پرسپولیس هم از این باشگاه مبلغی حدود 100هزار دلار طلبکار است و بابت این طلب به فیفا شکایت کرده و حتی حکم فیفا را هم گرفته است. مسئولان سابق باشگاه پرسپولیس در چند‌ماه اخیر هیچ اشاره‌ای به این مسئله نکرده‌اند اما محمدحسن انصاری‌فرد،مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که در جریان این پرونده قرار گرفته، مذاکراتی را با وکیل خارجی این دروازه‌بان آغاز کرده و در نهایت مقرر شده تا طلب نیلسون پرداخت شود.
  تراکتور: در صورت حذف استقلال ما آماده‌ایم!
باشگاه استقلال هنوز تکلیف بدهی‌های خود را برای گرفتن مجوز حرفه‌ای مشخص نکرده و این احتمال وجود دارد این باشگاه به‌دلیل همین بدهی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شود. از همین‌رو در صورت حذف نام استقلال، به‌احتمال فراوان تیم تراکتور، به‌عنوان تیم پنجم فصل هجدهم لیگ برتر جواز حضور در لیگ قهرمانان را کسب خواهد کرد. مصطفی کاراندیش، معاون حقوقی باشگاه تراکتور درباره اینکه آیا باشگاه تراکتور مشکلی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ندارد و مجوز حرفه‌ای خود را دریافت کرده است یا خیر، می‌گوید: «ما اطلاعی از وضعیت استقلال نداریم، اما اگر قرار باشد تغییری در تیم‌های نماینده ایران انجام شود، این احتمال وجود دارد که تراکتور جایگزین شود. ما بدهی خاصی نداریم و اکثر پرونده‌های ما برای مدیریت سابق بوده که آنها را هم یا تسویه کرده‌ایم و یا با بازیکنانی مانند نانگ و کاردوسو مصالحه انجام داده‌ایم. به غیر از این، با بازیکنان دیگرمان تسویه‌حساب شده‌ است.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید