• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 21 شهریور 1398
کد مطلب : 77945
+
-

سکته عربستان و قطر



دومین روز از رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی2020 و جام‌ملت‌های آسیا سه‌شنبه‌شب با برگزاری 16بازی در گروه‌های 8گانه آسیا انجام شد و تیم‌های مدعی که در شب اول استراحت داشتند، نخستین بازی‌های خود را برگزار کردند. در این میان ایران، ژاپن، کره‌جنوبی، چین و استرالیا شروعی مقتدرانه داشتند، امارات رقابت‌ها را با یک برد خفیف آغاز کرد‌ و عربستان و قطر هم 2 تیمی بودند که مقابل رقبای کوچک‌تر متوقف شدند؛ هر‌چند تساوی در گام اول از مرحله اول، احتمالا نتیجه‌ای نیست که به صعود این تیم‌ها لطمه خاصی وارد کند. چه‌بسا که 4سال قبل تیم‌ملی ایران هم با کارلوس کی‌روش در نخستین بازی‌اش مقابل ترکمنستان 1-1مساوی کرد و رقابت‌ها را با برد آغاز نکرد.
  5تایی‌ها بیدار شدند
تا این لحظه از رقابت‌ها 2تیم یمن و هند را باید شگفتی‌سازان این مسابقات لقب داد؛ 2تیمی که کسی انتظار نداشت بتوانند مقابل قطر و عربستان مقاومت کنند اما سه‌شنبه‌شب نمایش تحسین‌برانگیزی مقابل حریفان اسم‌ورسم‌دار خود ارائه دادند و توجه کارشناسان را به‌خود معطوف کردند. یمن در یک بازی حیثیتی مقابل عربستان 2-2مساوی کرد که گل اول یمن یکی از زیباترین گل‌های شب دوم و شاید کل رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی در آسیا بود. یمن از ترکیب 11نفره‌ای که در جام‌ملت‌ها مقابل ایران به میدان فرستاد و با 5گل شکست خورد، فقط 3بازیکن را حفظ کرده بود و با ترکیبی جدید به شگفتی‌ساز آسیا در گروهD تبدیل شد. یمن در شب اول هم مقابل سنگاپور به تساوی 2-2 رسیده بود. اما جالب‌تر از یمن، این هندی‌ها بودند که در زمین قهرمان آسیا قهرمانانه بازی کردند و دروازه‌شان را 90دقیقه مقابل قطر بسته نگه داشتند. ایگور استیماچ، سرمربی اسبق سپاهان اصفهان از زمانی که روی نیمکت هندی‌ها قرار گرفته، این تیم را به یکی از شگفتی‌سازهای دوست‌داشتنی قاره آسیا تبدیل کرده است. هندی‌ها در جام‌ملت‌ها با گلی که در وقت‌های تلف‌شده خوردند، از صعود بازماندند و در شب اول مقدماتی جام‌جهانی هم در دقیقه93 به عمان باختند. اما سه‌شنبه‌شب این بدشانسی‌ها تکرار نشد و آنها با تکیه بر درخشش فوق‌تصور دروازه‌بان و خط دفاعی خود، قطر را در دوحه متوقف کردند. قطر در این بازی 13شوت داخل چارچوب داشت اما در گلزنی به هندی‌ها ناکام ماند.
 شروع نامطمئن آقای رنار
هروه رنار، سرمربی سابق مراکش که نامزد جدی سرمربیگری در تیم‌ملی ایران نیز محسوب می‌شد، حالا روی نیمکت عربستان می‌نشیند و طی هفته‌های ابتدایی ناکام‌ترین مربی در جمع قدرت‌های درجه‌اول آسیا بوده است. از جمع سرگروه‌های آسیا، تیم چین در نخستین بازی‌اش مالدیو را 5 بر صفر برد و با همین یک بازی در صدر جدول گروهش قرار گرفت. ایران، ژاپن و کره‌جنوبی با نتیجه مشابه 2بر صفر بازی‌ها را آغاز کردند و استرالیا هم در زمین کویت 3 بر صفر پیروز شد. کویت در شب اول نپال را با 7گل شکست داده و صدرنشین شده بود. امارات هم 2-1مالزی را برد و با یک بازی 3 امتیازی شد. فقط عربستان و قطر سه‌شنبه‌شب ناکام ماندند که قطر در بازی اول 6بر صفر افغانستان را برده بود و 4 امتیازی شد اما عربستان نخستین بازی‌اش را برگزار می‌کرد. هم‌اکنون در گروه‌های 8گانه آسیا فقط 2تیم تاجیکستان و کره‌شمالی هر 2بازی خود را برده و 6 امتیازی شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید