• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 20 شهریور 1398
کد مطلب : 77883
+
-

کلانشهرها

شب‌های پاییز، کرج روشن‌تر می‌شود
شهرداری کرج برای ارتقای امنیت و آرامش روانی شهروندان درصدد بهسازی پایه چراغ‌های تخریب‌شده، ترمیم، تعمیر و راه‌اندازی روشنایی پارک‌های سطح شهر است.
پیمان بضاعتی‌پور، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، با اشاره به فصل پاییز که زمان روشنی آن کوتاه می‌شود، گفت: شهرداری برای زیبا‌سازی‌ و ارتقای امنیت و آرامش روانی شهروندان نسبت به تامین روشنایی معابر عمومی اقدام کرده و با‌استفاده از تجهیزات درصدد بهسازی پایه چراغ‌های تخریب‌شده، ترمیم، تعمیر و راه‌اندازی روشنایی پارک‌های سطح شهر است. در همین زمینه احداث پست برق یک مگاواتی و نصب ترانس‌های توزیع برق در پست‌های زمینی و هوایی دهکده تفریحی گردشگری باغستان ازجمله اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفته است. (ایمنا)

  1.2میلیارد تومان برای یار مهربان در اصفهان
شورای شهر اصفهان یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان برای اجرای طرح یار مهربان و کمک به مدارس اختصاص داده که با توجه به‌وجود ۳۲۰هزار دانش‌آموز اصفهانی، لازم است ساماندهی امور مربوط به آنان مورد توجه قرار گیرد.
علیرضا نصراصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نود‌و‌سومین جلسه علنی شورای شهر با اعلام این خبر، به رفت‌وآمد ۷۴هزار دانش‌آموز توسط 2500سرویس مدرسه در سطح شهراشاره کرد و افزود: لازم است والدین و مسئولان با هماهنگی‌ها در این زمینه، مانع از بروز مشکل شوند.(همشهری)

  رئیس شورای شهر همدان ابقا شد
 کامران گردان با رأی اکثریت اعضای شورای شهر همدان، ریاست سال سوم شورا را برعهده خواهد داشت. چهلمین جلسه رسمی شورای شهر همدان با دستور جلسه انتخاب هیأت رئیسه شورای شهر همدان برای سال سوم برگزار شد. کامران گردان و سیدمسعود عسگریان 2کاندیدای ریاست شورای شهر بودند که کامران گردان 6رأی و مسعود عسگریان 5رأی کسب کرد تا گردان همچنان رئیس شورا باقی بماند. در این انتخابات حمید بادامی نجات به‌عنوان نایب‌رئیس و مریم روانبخش، رضوان سلماسی و جواد گیاهشناس نیز به‌ترتیب به‌عنوان منشی اول، دوم و سوم شورای شهر برگزیده شدند.(همشهری)

  بازگشایی خیابان محققی تبریز تا یک ‌ماه دیگر 
 با پایان عملیات عمرانی ایستگاه شماره۱۲ متروی تبریز، خیابان محققی تا یک ‌ماه آینده بازگشایی می‌شود. ایرج شهین‌باهر، شهردار تبریز با اعلام این خبر در جریان بازدید از پروژه‌های عمرانی بافت مرکزی تبریز گفت: عملیات احداث ایستگاه شماره۱۲ خط‌یک‌ مترو نزدیک به ۱۰سال باعث انسداد خیابان محققی شده بود که خوشبختانه با پایان عملیات عمرانی این ایستگاه تا یک ‌ماه آینده بازگشایی می‌شود. او با بیان اینکه بازگشایی این مسیر فارغ از موضوع سهولت تردد به زیبایی شهر نیز کمک قابل توجهی می‌کند، بیان کرد: تلاش می‌کنیم در کمترین زمان ممکن با حذف زواید موجود در این مسیر، اصلاحات لازم این خیابان را انجام دهیم.(شهریار)

  150 اتوبوس نو به کرج اضافه می‌شود
 با تأیید وزارت کشور، 300میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خرید اتوبوس‌های نو منتشر خواهد شد که با این مبلغ پیش‌بینی می‌شود بیش از 150اتوبوس نو به خطوط اتوبوسرانی کرج افزوده شود.
با تخصیص اعتبار از سوی شهرداری، سال گذشته 30دستگاه اتوبوس به خطوط پرتردد شهر اضافه شد و امسال نیز با جذب اوراق مشارکت، تعداد اتوبوس‌های نوی شهر افزایش خواهد یافت. (ایسنا)

این خبر را به اشتراک بگذارید