• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 20 شهریور 1398
کد مطلب : 77845
+
-

تعویض شناسنامه‌های قدیمی اجباری  نیست

خبر
تعویض شناسنامه‌های قدیمی اجباری  نیست

معاون ثبت احوال البرز گفت: ۳۰۰ هزار نفر در استان برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت‌نام نکرده‌اند. «رضا علیپور» در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از واجدان شرایط برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کرده‌اند و ۳۰۰‌هزار نفر باقی مانده‌اند.
 وی ادامه داد: افرادی که هنوز برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند یا توانایی فیزیکی لازم برای مراجعه به دفاتر پیشخوان و پست را ندارند یا نسبت به این مساله بی‌توجهی بوده‌اند.
این مسئول با اشاره به هزینه تمام شده برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند گفت: تعرفه دولتی ثبت احوال برای صدور کارت ملی ۲۵ هزار تومان است ولی به احتساب هزینه دریافتی پست و دفاتر پیشخوان، متقاضیان باید حدود ۴۰ هزار تومان پرداخت کنند.
معاون ثبت احوال البرز اظهار کرد: پس از اتمام ثبت‌نام، برگه‌ای به متقاضیان داده می‌شود که با آن می‌توانند اموری که به کارت ملی نیاز دارد را انجام دهند.

این مسئول با اشاره به وضعیت شناسنامه‌های قدیمی بیان کرد: اگر عکس شناسنامه‌ قدیمی مخدوش نشده باشد و شناسنامه هم آب‌خوردگی نداشته و خوانا باشد، اجباری برای تعویض آن نیست.
علیپور افزود: چهره هر فرد هر 5 سال تغییر می‌کند، به همین دلیل بهتر است فردی که شناسنامه قدیمی دارد، هر 5 سال یک بار عکس شناسنامه خود را تعویض کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید