• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 20 شهریور 1398
کد مطلب : 77835
+
-

پیشرفت ۳۸ درصدی خط 2 مترو کرج

اجازه انتشار ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به منظور پیشبرد فاز نخست خط 2 قطار شهری کرج داده شده است

خبر
پیشرفت ۳۸ درصدی خط 2 مترو کرج

رئیس سازمان حمل ‌و نقل ریلی شهرداری کرج میزان پیشرفت خط 2‌مترو این کلان‌شهر را ۳۸ درصد اعلام کرد و گفت: برای جذب ۴۰۰ میلیارد اوراق مشارکت تلاش می‌کنیم.
«علی‌اصغر صلواتی» در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اجازه انتشار ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت که به منظور پیشبرد فاز نخست خط 2 قطار شهری کرج انجام شده است، اظهار کرد: هر سال اوراق مشارکت به شهرداری‌هایی که پروژه قطار شهری دارند تخصیص می‌یابد. تخصیص چنین اعتباری امسال برای شهرداری کرج رقم خورده است.

به گفته وی، ۲۵۰ میلیارد تومان حاصل فروش اوراق مشارکت که اکنون در حساب شهرداری کرج قرار دارد، به تخصیص سال ۹۷ مربوط است و در سال جاری به دست ما رسیده است.
این مسئول بیان کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت نیز امسال به پروژه قطار شهری کرج اختصاص یافته است که امیدواریم امسال جذب و به پروژه تزریق شود.
صلواتی گفت: پس از اعلام وزارت کشور به سازمان برنامه و بودجه، بررسی‌های لازم برای تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به پروژه قطار شهری کرج انجام می‌شود تا مجوز فروش صادر شود.
وی با اشاره به این‌که شهرداری کرج باید بانک عامل برای فروش ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را به بانک مرکزی اعلام کند، افزود: بعد از عملیاتی شدن این اقدامات، اجازه فروش این اوراق را خواهیم داشت.

رئیس سازمان حمل ‌و‌ نقل ریلی شهرداری کرج در خصوص اقداماتی که در پروژه خط 2 قطار شهری کرج با اعتبار حاصل از سهمیه فروش ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت تخصیصی سال قبل در حال انجام است، گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان از این بودجه قرار است به تجهیزات مترو تخصیص یابد که مقدمات آن انجام شده است.
صلواتی اضافه کرد: بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان از ۲۵۰ میلیارد تومان نیز برای انجام ساخت و سازها یا سیویل صرف می‌شود که عمده این اقدامات در ایستگاه‌های مترو صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به این‌که در حال حاضر پیشرفت پروژه خط 2 قطار شهری کرج حدود ۳۸ درصد است، گفت: پیش‌بینی ما این است که با صرف اعتبار حاصل از فروش ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت بتوانیم پیشرفت پروژه را ۵ درصد پیش ببریم و به حدود ۴۳ درصد برسانیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید