• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 20 شهریور 1398
کد مطلب : 77824
+
-

آب آلوده ۵۷ رأس گوسفند را در قروه تلف کرد

رئیس شبکه دامپزشکی قروه گفت: آب آلوده به کود شیمیایی، ۵۷ رأس گوسفند را در روستای «چمقلو گنجی» این شهرستان تلف کرد. «حسین پروایی» به تسنیم گفت‌: روز دوشنبه (18 شهریور) بعد از تماس تلفنی اهالی روستای چمقلو گنجی با تلفن گویای 1512 دامپزشکی، نیروهای این اداره برای بررسی موضوع در محل حادثه حاضر شدند. وی افزود: پس از بازدیدهای میدانی متوجه شدیم 57 رأس گوسفند که متعلق به 2 نفر از اهالی روستا بودند، به‌ دلیل بی‌احتیاطی صاحبان احشام و ورود به زمین‌های کشاورزی اطراف روستا و استفاده از آب چاه آلوده به کودهای شیمیایی تلف شدند.

پروایی با اشاره به این‌که زمین‌ها مربوط به کشت خیار و آلوده به کود شیمیایی اوره بود، گفت: به ‌دلیل حساسیت‌ و پیگیری جدی دادستان و ضرورت نظارت و رعایت بهداشتی روی دفن بهداشتی احشام، همه 57 رأس دام در محل مناسب دفن شدند. رئیس شبکه دامپزشکی قروه ادامه داد: برابر نظریه اولیه کارشناسان اداره دامپزشکی این شهرستان علت تلف شدن گوسفندان، مسمومیت بر اثر مصرف آب آلوده بود. وی ارزش احشام تلف‌ شده را حدود 14 میلیارد و 250 میلیون ریال برآورد کرد و گفت: کشاورزان زمانی که از کودهای شیمیایی برای کشت و کال و تقویت زمین‌ها و اراضی خود استفاده می‌کنند تا حد امکان دامداران منطقه را از این موضوع آگاه کنند.

این مسئول از دامداران خواست مراقب ورود دام‌های خود به اراضی و زمین‌های کشاورزی مختلف باشند و با مشاهده هر آبشخوری سریع اقدام به تامین آب احشام خود نکنند و در صورت مشاهده هرگونه مسمومیتی در احشام سریع دامپزشکی را در جریان قرار دهند.  

این خبر را به اشتراک بگذارید