• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 20 شهریور 1398
کد مطلب : 77819
+
-

افزایش سهم زنان از مدیریت در چهارمحال و بختیاری

بعد از بوشهر به ترتیب استان‌های گیلان و چهارمحال و بختیاری بیشترین انتصابات مدیران زن را به خود اختصاص داده‌اند

زنان
افزایش سهم زنان از مدیریت در چهارمحال و بختیاری

  یکی از وعده‌های دولت تدبیر و امید، توجه به مدیریت بانوان در عرصه ساختار اداری بوده است که اکنون تا حدودی محقق شده است.
در دولت دوازدهم افزایش تعداد مدیران زن در دستگاه‌های اجرایی یکی از وعده‌هایی بود که «حسن روحانی» در ایام انتخابات و بعد از آن همواره عنوان کرد و برای اجرایی شدن این وعده، دستورالعملی را به دستگاه‌ها ابلاغ کرد که طبق آن تا پایان برنامه ششم دستگاه‌های اجرایی ۳۰ درصد کرسی‌های مدیریتی‌شان را به زنان اختصاص دهند.
اجرای این برنامه پس از گذشت 2 سال از عمر دولت دوازدهم به گفته معاون رئیس‌‌جمهوری در امور زنان و خانواده، روند قابل قبول و مثبتی داشته است.
«معصومه ابتکار» در آخرین اظهارات خود در همین زمینه گفته است: میزان حضور مدیران زن در دولت دوازدهم به 6/18 درصد رسیده است.

وی افزود: با در نظر گرفتن وعده به کارگیری ۳۰ درصدی مدیران زن در رده‌های مختلف می‌توان گفت که اگر نیمه راه را ۱۵ درصد حساب کنیم تا به ۳۰ درصد هدف برسیم، اکنون نیمه‌ راه را رد کرده‌ایم اما برای ادامه راه نیاز به شتاب بیشتری داریم.
ابتکار یادآور شد: در ابتدای دولت دوازدهم تعداد مدیران عالی زن حدود ۳۲ نفر بود که این عدد در حال حاضر به ۶۷ نفر رسیده است که همتراز معاون وزیر هستند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرده است: در حال حاضر در دولت دوازدهم نزدیک به۵/۵ درصد مدیران عالی، زنان هستند که بیشترین این انتصاب‌ها در مجموعه وزارت کشور و استان‌ها بوده است و 8 معاون استاندار، تعدادی فرماندار و بخشدار و مدیران‌کل در استان‌ها را شامل می‌شود.
معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گزارشی را نیز در خصوص کارنامه انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی در دولت دوازدهم ارائه داده است. براساس این گزارش، مدیریت زنان در همه سطوح از 7/13 درصد در سال ۱۳۹۶ به 6/18درصد در سال ۹۸ افزایش یافته و به طور کل انتصابات مدیران زن طی دو سال اخیر دارای رشد ۳۶ درصدی بوده است.

این گزارش حاکی است مدیریت زنان در استانداری از 2/6درصد در سال ۹۶ به 2/9درصد افزایش یافته و در مجموع شاهد رشد 7/48 درصدی انتصاب مدیران زن در استانداری، فرمانداری و بخشداری‌ها در دو سال اخیر بوده‌ایم.
مقایسه میان مدیران عالی، میانی و پایه طی دو سال اخیر نشان می‌دهد که در بخش مدیران عالی از 5/2 به ۵/۵ درصد، در بخش مدیران میانی از 9/6درصد به 3/9درصد و در بخش مدیران پایه از 9/16درصد به ۲۳ درصد دست یافته‌ایم.

بعد از بوشهر به ترتیب استان‌های گیلان و چهارمحال و بختیاری بیشترین انتصابات مدیران زن را به خود اختصاص داده‌اند.


اختصاص۳۰ درصد پست‌های مدیریتی به زنان

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده ‌ یادآور شد: اختصاص۳۰ درصد پست‌های مدیریتی به زنان توانمند از مهم‌ترین سیاست‌های این وزارتخانه است که تاکنون ۲۲ درصد این برنامه محقق شده است و پیش‌بینی می‌شود با انتصاب بانوان در پست معاون توسعه مدیریت و منابع استانداران تا پایان شهریور این میزان به درصد بالاتری برسد.
«فریبا نظری‌پور کیایی» با اشاره به انتصاب ۷ معاون استاندار زن در کشور طی دولت دوازدهم، تصریح کرد: این اتفاق برای نخستین بار در تاریخ اداری کشور شکل گرفته است.

وی انتصاب ۶۰ معاون فرماندار و۵۰ بخشدار زن را از دیگر دستاوردهای وزارت کشور در حوزه تحقق سیاست‌های دولت در حوزه زنان برشمرد و افزود: روند انتصابات بانوان در پست‌های مدیریتی با تاکید وزیر کشور و همراهی استانداران خوش‌فکر رو به افزایش است.
مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده با ارزیابی مطلوب از انتصابات و برنامه‌های استاندار چهارمحال و بختیاری در حوزه زنان اظهار کرد: توجه و بهره‌گیری از زنان شایسته و توانمند در این استان به خصوص در پست‎های مدیریتی قابل توجه و شایسته قدردانی است.

نظری‌پورکیایی با ارزیابی مطلوب از وضعیت زنان چهارمحال و بختیاری و نگاه مثبت استاندار به انتصاب زنان توانمند در پست‌های مدیریتی، افزود: انتظار می‌رود با توصیه وزیر کشور به فرمانداران مبنی بر انتخاب بانوان در یکی از معاونت‌های خود شاهد حضور بیش از پیش زنان موفق در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی این استان و کشور باشیم.


   زنان توانمند در پست‌های مدیریتی استان

 استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: جایگاه اجتماعی زنان در دولت تدبیر و امید برجسته و زمینه برای شکوفایی توانمندی‌های آنها فراهم شد.
«اقبال عباسی» افزود: در سال‌های اخیر زنان توانمندی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی زمینه فعالیت پیدا کردند.
وی ادامه داد: در استان چهارمحال و بختیاری نیز تلاش شد تا به حوزه زنان توجه بیشتری شود و از نیروهای زن توانمند در پست‌های مدیریتی بهره‌گیری شود.
عباسی با بیان این‌که زن محور خانواده است، تصریح کرد: هم اینک معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، مدیر کل آموزش پرورش، مدیر کل بهزیستی، مشاور امور ایثارگران استاندار، مدیر کل برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری، بخشدار مرکزی شهرستان فارسان و چندین معاون مدیر کل در استان، زن هستند.
استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: همچنین بنا بر توصیه وزیر کشور به فرمانداران مبنی بر انتصاب یکی از معاونان خود از بین زنان توانمند به زودی این برنامه در استان اجرا و شاهد افزایش تعداد مدیران زن در استان خواهیم بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید