• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 20 شهریور 1398
کد مطلب : 77814
+
-

آماده‌باش اورژانس برای خدمت‌رسانی  به زوار اربعین

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه از آماده‌باش ۴۰۰ نیروی اورژانس برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین خبر داد. «صائب مدرسی» در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: از ابتدای مهر ماه مرکز دیسپج به عنوان مرکز برقراری ارتباط با ۱۱۵ و‌ ای‌او‌سی به عنوان اتاق فرماندهی و هدایت بحران در قصر شیرین راه‌اندازی می‌شود. 

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت: از سیزدهم تا نوزدهم مهر پوشش امدادی مسیرهای منتهی به مرز خسروی از محورهای کنگاور، کردستان و سنقر توسط نیروهای مرکز مدیریت حوادث انجام خواهد شد. 
این مسئول عنوان کرد: این پوشش امدادی به صورت پوشش ۵۰ درصدی توسط نیروهای بومی استان کرمانشاه انجام می‌شود و از ظرفیت نیروهای کمکی نیز استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس تجربه سال‌های گذشته پیک کاری نیروهای فوریت‌های پزشکی از نوزدهم مهر ماه تا سوم آبان خواهد بود. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: تاکنون به‌کارگیری ۱۰۰ دستگاه آمبولانس، 5 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 5 دستگاه موتورلانس و 3 فروند بالگرد برای ایام اربعین مصوب شده است.  این مسئول با بیان این‌که ۴۰۰ نفر از نیروی فوریت‌های پزشکی به صورت ستادی و عملیاتی در طول اربعین آماده ارائه خدمات هستند، خاطرنشان کرد: در محور قصرشیرین به خسروی پایگاهی وجود ندارد، بر همین مبنا بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۱۲ پایگاه به صورت کانکس در مسیرهای رفت و برگشت مستقر خواهد شد.

وی با اعلام این‌که یک مرکز‌ ای‌سی‌پی به عنوان پست فرماندهی حادثه در بیستون و یک مرکز نیز در مرز خسروی مستقر شده، بیان کرد: همچنین یک دستگاه EOC در کرمانشاه و یک دستگاه نیز در قصرشیرین نصب می‌شود.  مدرسی اظهار کرد: علاوه بر استقرار ۲۰ دستگاه آمبولانس در درمانگاه خسروی، 8 دستگاه آمبولانس در پایانه خسروی و 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس در پایانه خسروی مستقر خواهد شد.  این مسئول با بیان این‌که یک درمانگاه شبانه‌روزی در پایانه خسروی و یک پایگاه اورژانس هم پس از گیت پایانه راه‌اندازی می‌شود، افزود: به منظور انتقال سریع‌تر مجروحان انتقالی راه ارتباطی با پایگاه هلال احمر در مرز عراق برقرار خواهد شد.  

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت: یک دستگاه بالگرد در هوانیروز و یک دستگاه نیز در بیمارستان قصرشیرین و یک دستگاه دیگر هم در خسروی مستقر است. همچنین 2 بیمارستان صحرایی در مرز خسروی مستقر می‌شود و بیمارستان سوم هم پس از جانمایی مستقر خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید