• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 20 شهریور 1398
کد مطلب : 77793
+
-

عزمی برای اجرای پروژه‌های کلیدی استان مشاهده نمی‌شود

یک کارشناس اقتصاد به خبرنگار همشهری می‌گوید: لاستیک‌سازی خرم‌آباد یکی از پروژه‌های مهم ملی و مصوبه رئیس‌جمهوری بود و این اطمینان را به مردم می‌داد که در یک بازه زمانی کوتاه و با تامین اعتبارات لازم و به‌موقع به سرانجام می‌رسد.
«حسین حافظی» می‌افزاید: این پروژه با ظرفیت اشتغال‌زایی برای بیش از 1200 نفر یکی از پروژه‌های کلیدی در جهت رفع بیکاری در استان است و می‌تواند گره مشکلات اقتصادی و اشتغال را در آن باز کند.

وی اظهار می‌کند: از سوی دیگر، تولید لاستیک در داخل کشور - به دلیل نیاز داخلی به آن در این زمان و وجود تحریم‌ها - می‌تواند کمک شایانی به توسعه و اقتصاد استان و حتی کشور باشد و وابستگی به سایر کشورها را برای این محصول کاهش دهد و از خروج ارز در این شرایط بحرانی جلوگیری کند.

این کارشناس اقتصاد می‌گوید: متاسفانه عزم جدی برای پروژه‌های مهم و کلیدی استان در جهت رفع مشکلات وجود ندارد و فرصت‌ها یکی پس از دیگری از بین می‌روند. پروژه‌ای که می‌تواند در یک بازه زمانی کوتاه و با صرف اعتبار کمتر به بهره‌برداری برسد، با گذر زمان، متاسفانه با صرف اعتبارات کلان نیز نمی‌تواند به بهره‌برداری برسد.

حافظی ادامه می‌دهد: این پروژه اگر در همان بازه زمانی مشخص شده یعنی تا سال 96 به بهره‌برداری می‌رسید، قطعا میزان تولید فعلی این کارخانه می‌توانست نقش مهمی در اقتصاد و حتی صادرات کشور داشته باشد. اما متاسفانه به دلیل سهل‌انگاری و نبود عزم جدی برای به سرانجام رساندن این پروژه از سوی سازمان صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی باعث شده است این پروژه پس از طی این مدت کماکان در همان خانه‌های اول درجا بزند.

وی بیان می‌کند: این‌گونه سهل‌انگاری و اهمیت ندادن به این دست پروژه‌ها باعث می‌شود سرمایه‌گذاری که آورده‌ میلیاردی دارد، در میانه راه از ترس متضرر شدن و نبود آینده روشن، دلسرد شود و پروژه‌ها یکی پس از دیگری در بلاتکلیفی قرار بگیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید