• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 20 شهریور 1398
کد مطلب : 77786
+
-

۹۵۰ خانوار عشایر زیر پوشش بیمه‌اند

مدیر کل امور عشایری استان سمنان گفت: ۹۵۰ خانوار از مجموع 3181 خانوار عشایر استان عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور هستند و از خدمات این صندوق بهره‌مند هستند.

«مراد خادم» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: آن دسته از خانوارهای عشایر استان سمنان که عضو صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایر نیستند از خدمات دفترچه درمانی برخوردار هستند و براساس ارزیابی‌های انجام شده همه عشایر استان در بخش درمان بیمه هستند.

وی اضافه کرد: یک سال گذشته ۱۰ مرحله کلاس‌های آموزشی برای عشایر استان سمنان برگزار شد که برنامه‌هایی از این دست در افزایش آگاهی این اقشار از جامعه در دامپروری، بهداشت دام و فنی و حرفه‌ای بسیار تأثیرگذار بوده است.

خادم اضافه کرد: 1306 نفر از عشایر استان در یک سال گذشته در دوره‌های آموزشی در بخش‌های بهداشتی، دامپزشکی، اجتماعی و فرهنگی شرکت کردند.

مدیر کل امور عشایری استان سمنان ادامه داد: پزشکان در ۱۲ مرحله برای معاینه رایگان عشایر استان سمنان در یک سال گذشته در منطقه ییلاقی و قشلاقی استان سمنان حضور یافتند.

خادم بیان کرد: توجه به سلامت دام و ارائه آموزش‌های رایگان با همکاری اداره کل دام‌پزشکی استان در دستورکار است و با برنامه‌ریزی اصولی برای اجرای طرح‌های آموزشی از این دست به منظور مقابله با هرگونه بیماری واگیر و غیرواگیر دامی عشایر اقدام می‌شود.
وی افزود: توجه به رویکردهای اجتماعی و فرهنگی عشایر در سال‌های گذشته در دستور کار قرار گرفته است و با برگزاری کلاس‌های آموزشی در قالب دوره‌های متنوع برای افزایش نشاط و سلامت اجتماعی این اقشار جامعه اقدام‌ می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید