• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 20 شهریور 1398
کد مطلب : 77777
+
-

سرانه فضاهای آموزشی «عالی‌شهر» افزایش می‌یابد

سرانه فضاهای آموزشی «عالی‌شهر» افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالی‌شهر بوشهر با تاکید بر افزایش سرانه فضاهی آموزشی این شهر و تخصیص اعتبارات لازم گفت: پروژه‌های مدرسه‌سازی در عالی‌شهر در حال اجرا است و با تکمیل آنها سرانه فضای آموزشی در این شهر افزایش می‌یابد.

به گزارش تسنیم، «علی مقاتلی» در بررسی روند اجرای طرح‌های زیرساختی در عالی‌شهر بوشهر با بیان این‌که این شهر برای سرریز جمعیت مرکز استان بوشهر ایجاد شد اظهار‌کرد: اکنون جمعیت عالی‌شهر بوشهر 25 هزار نفر است و برای توسعه زیرساخت‌های آن اقدامات مهم و موثری شده است.

وی از افزایش سرانه فضای آموزشی در عالی‌شهر خبر داد و بیان کرد: تا 2 سال پیش، به ازای هر دانش‌آموز 5/2 متر سرانه فضای آموزشی بود که با برنامه‌‌ریزی انجام‌شده از منابع داخلی و استانی ساخت پروژه‌ فضاهای آموزشی مورد توجه قرار گرفت و انتظار می‌رود که این سرانه به 5/4 متر افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالی‌شهر با اشاره به ساخت هنرستان دوازده‌کلاسه خاطرنشان کرد: هنرستان دوازده‌کلاسه شهید خسرو دروازه‌بان در فاز 4 شهر عالی‌شهر با پیشرفت 98 درصدی رو به پایان است.

مقاتلی ضمن اشاره به ساخت 3 مدرسه دیگر در مقاطع دبستان و متوسطه اول در فازهای 2 و 3 شهر عالی‌شهر بوشهر بیان کرد: از آنجا که ساخت و احداث مدارس از وظایف ذاتی شرکت عمران شهر جدید عالی‌شهر نیست، به سبب کمبود و تامین فضای آموزشی مورد نیاز دانش‌آموزان و رسیدن به میانگین سرانه آموزشی استان بوشهر، هنرستان دوازده‌کلاسه ویژه دانش‌آموزان و کار‌آموزان فنی احداث می‌شود و به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. 

وی با بیان این‌که ساختمان مدرسه تکمیل شده و محوطه آن در حال آسفالت است خاطرنشان کرد: این هنرستان در زمینی به مساحت 3500 متر و با زیربنای 2500 متر در 3 طبقه و با مشارکت 50 درصدی استان بوشهر برای تکمیل بنا احداث شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالی‌شهر تصریح کرد: این پروژه با 12 کلاس در هر طبقه و با امکاناتی نظیر 3 کارگاه آموزشی، 3 آزمایشگاه و یک سالن امتحانات به مساحت 300 متر طراحی و ساخته شده است. مقاتلی از آغاز ساخت مرکز جامع بهداشتی و درمانی عالی‌شهر خبر داد و تصریح کرد: این مرکز با اعتبار 51 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 3800 متر‌ مربع در حال ساخت است و 20 تخت بیمارستانی دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید