• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
چهار شنبه 20 شهریور 1398
کد مطلب : 77763
+
-

بخشی از شهرک زائر قم در اختیار خوشه انگشتر قرار می‌گیرد

استاندار قم گفت: ساخت شهرک زائر از راهبردها و رویکردهای اصلی استان بوده که بخشی از این شهرک می‌تواند برای عرضه صنایع دستی مانند انگشترسازی واگذار شود. 

به گزارش ایرنا، «بهرام سرمست» در همایش تولیدکنندگان زیورآلات سنتی قم افزود: این شهرک می‌تواند روند توسعه و رونق صنایع دستی و صنعت گردشگری را تسریع کند. وی بیان کرد: پایبندی انگشترسازان قمی به سنت‌های دیرینه و اصالت در ساخت و پرداخت این صنعت در دنیایی که به‌سرعت بالایی در مسیر صنعتی شدن حرکت می‌کند مسأله ارزشمندی است. سرمست اضافه کرد: صنایع دستی ازجمله ظرفیت‌های مهمی است که با توجه به نوع فعالیت خود مانند سایر صنایع تحت تأثیر تحریم و دیگر نوسانات بازار قرار نمی‌گیرد. 

وی ادامه داد: زنجیره صنایع دستی از تولید، بازار فروش و مصرف در قم کامل است که برای رونق و بالندگی آن باید به حمایت از فعالان این عرصه پرداخت. استاندار قم گفت: ظرفیت اشتغال در مبحث زیورآلات سنتی و انگشترسازی بسیار بیشتر از وضعیت فعلی است. وی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی باید در ثبت برند انگشتر قم و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و ارائه تسهیلات همت بیشتری داشته باشد. سرمست اظهار کرد: سالانه بیش از ۲۵ میلیون نفر وارد قم می‌شوند که باید برای این حجم وسیع از گردشگر سوغات زائر در استان به‌درستی تهیه و به مسافران عرضه شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید