• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 20 شهریور 1398
کد مطلب : 77759
+
-

اجرای طرح مدرسه شاد در سمنان

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری: هیأت اندیشه‌ورز  برای بالا بردن نشاط در مدارس استان با دستور استاندار سمنان تشکیل شد

گزارش
اجرای طرح مدرسه شاد در سمنان


اجرای طرح مدرسه شاد برای افزایش نشاط و شادابی در میان دانش‌آموزان در مدارس استان سمنان در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان گفت: اجرای طرح مدرسه شاد در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه تأثیرگذار است و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش برای اجرای این ایده در چارچوب قوانین قدم‌های مثبتی تاکنون برداشته شده است. 

«امیر بینایی» با بیان این‌که با ایجاد افزایش نشاط در مدارس می‌توان از دانش‌آموزان در برابر هرگونه آسیب اجتماعی مراقبت کرد افزود: اجرای این طرح مثبت، تلاش دستگاه‌های مرتبط اجرایی را می‌طلبد. 

وی ادامه داد: هیأت اندیشه‌ورز برای اجرای افزایش نشاط در مدارس استان با دستور استاندار سمنان تشکیل شد و راهکارهای عملی برای اجرای این طرح مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. 

بینایی اضافه کرد: ترویج مهربانی، مهارت گفت‌وگو، آشنایی با مهارت‌های شغلی به منظور تربیت و آموزش دانش‌آموزان خلاق در اجرای افزایش نشاط در مدرسه بررسی شد. وی بیان کرد: در این طرح ۶۵۰ دقیقه از معلمان، دانش‌آموزان و والدین برای بررسی افزایش نشاط در مدارس و موانع آن مصاحبه انجام شد و داده‌ها و فرضیه‌های خوبی برای رفع نواقص و تکمیل طرح نشاط مدارس به دست آمد. 

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، رقابت تحصیلی، کمبود امکانات و مسائل اداری از جمله موانع وجود نشاط در این پژوهش از سوی دانش آموزان، معلمان و والدین عنوان شده است.


افتتاح ۱۴ مدرسه در سال تحصیلی جدید 

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: سال تحصیلی جدید ۱۴ مدرسه با ۸۸ کلاس درس در ۱۷ هزار متر‌ مربع در استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد.

«سعید هژبری» در این نشست از مدارس استان سمنان به سامانه‌های استاندارد گرمایشی مجهز شدند که بر اساس برنامه‌ریزی‌های اصولی برای نوسازی زیرساخت‌های بقیه مدارس غیراستاندارد اقدام می‌شود.

وی اضافه کرد: ۴۲۲ کلاس درس معادل ۸۹ مدرسه در استان نیازمند استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی و زیرساختی است.

هژبری بیان کرد: ۱۵ شهریور ۹۸ جشن برچیدگی بخاری‌های نفتی در مدارس شهری و روستایی استان سمنان که زیرساخت گاز در آنها مهیاست برگزار می‌شود.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان ادامه داد: تا سال گذشته ۲ مدرسه خشتی و گلی در دامغان و روستای طرود شهرستان شاهرود وجود داشت که مدرسه خشتی دامغان تخریب شد و عملیات ساخت دوباره مدرسه خشتی طرود بعد از تخریب در دست اقدام است.

هژبری اضافه کرد: ۶۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس جدید در استان سمنان نیاز است و توزیع تجهیزات این مدارس تا پایان آبان امسال اجرا می‌شود.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: سال گذشته اعتبار استانی این اداره کل 2830 میلیارد ریال بود که این رقم برای سال‌جاری به 7280 میلیارد ریال افزایش یافت.


 نظارت بر بازار نوشت‌افزار 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از آغاز اجرای طرح نظارتی بازگشایی مدارس و نوشت‌افزار در استان خبر داد.

«بهروز اسودی» اظهار کرد: در آستانه شروع سال تحصیلی و افزایش تقاضا برای خرید لوازم التحریر و ملزومات اداری و پوشاک، طرح نظارتی نوشت‌افزار 98 در استان از تاریخ 15 شهریور تا 10 مهر در سراسر استان اجرا شد.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح، اعمال نظارت پیشگیرانه و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی عرضه‌کنندگان نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر و پوشاک با رویکرد حمایت از تولیدات داخلی و جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها و بروز تخلفات احتمالی است.

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: بازرسان و کارشناسان نظارت و بازرسی سازمان صنعت‌، معدن و تجارت و اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها در این مدت بر بازار نظارت و گروه‌های کالایی پرمصرف، مراکز عمده و خرده‌فروشی لوازم‌التحریر‌، کیف و کفش و پوشاک را به‌طور ویژه مورد پایش قرار خواهند داد.

وی با اشاره به این‌که امروزه قاچاق کالا صدمات فراوانی بر اقتصاد کشور وارد می‌کند اظهار کرد: خرید کالای ایرانی با هدف رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال نیاز امروز جامعه است و خانواده‌ها با خرید نوشت‌افزار ایرانی به تعمیق ساخت داخل و رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی کمک کنند.

اسودی بیان کرد: همه واحدهای صنفی موظف به نصب قیمت کالا و نرخ‌نامه در معرض دید عموم هستند و شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، نصب نکردن قیمت و صادر نشدن صورتحساب و غیره را به شماره 124 سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید