• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 20 شهریور 1398
کد مطلب : 77735
+
-

صف‌آرایی بزرگان شطرنج جهان در جام ابن‌سینا

شانزدهمین دوره رقابت‌های شطرنج اوپن ابن‌سینا در حالی فردا پنج‌شنبه ۲۱ شهریورماه جاری به میزبانی سالن انقلاب شهر همدان آغاز می‌شود که شطرنج‌بازان مطرح جهان برای حضور در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند. 

به گزارش ایرنا، این پیکارها در 3 جدول برگزار می‌شود. جدول A شامل بازیکنان دارای درجه استادی و درجه بین‌المللی ۲ هزار و بالاتر است. همچنین جدول B شامل بازیکنان دارای درجه بین‌المللی ۱۶۰۰ تا ۲۰۹۹ و جدول C بازیکنان دارای درجه بین‌المللی کمتر از ۱۷۰۰ است. 

استاد بزرگ لئون بابوجیان از ارمنستان، استاد بزرگ گیگا کیوپارادزه از گرجستان، آنتون میخایلف از روسیه، استاد بین‌المللی لقمان گولیف از جمهوری آذربایجان و استاد بزرگ تورنیکه سانیکیدزه از گرجستان برای حضور در این رقابت‌ها نام‌نویسی کرده‌اند. 

استاد بزرگ مسعود مصدق‌پور از خراسان رضوی، استاد بین‌المللی مرصاد خداشناس از خراسان رضوی، استاد بین‌المللی محمدامین مولایی از مازندران، استاد بین‌المللی بردیا دانشور از تهران و استاد بین‌المللی محسن شعرباف از تهران از دیگر شرکت‌کنندگان این مسابقات هستند.

 برابر اعلام رسمی فدراسیون شطرنج، همه شرکت‌کنندگان باید دارای کد عضویت معتبر در سیستم جامع فدراسیون باشند. قوانین فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) حاکم بر مسابقات است. سال گذشته آرش طاهباز، استاد بزرگ شطرنج از گیلان، با کسب تساوی برابر احمد عسگری‌زاده از تهران با 7 امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کرد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید