• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 20 شهریور 1398
کد مطلب : 77701
+
-

خراسان غرق در ماتم حسین ع

مردم استان‌های خراسان رضوی‏، خراسان شمالی‏‏ و خراسان جنوبی در روزهای تاسوعا و عاشورا آیین عزای امام حسین ع را به جا آوردند

تیتر یک
خراسان غرق در ماتم حسین ع

حرم رضوی امسال در روزهای تاسوعا و عاشورا مملو از عزاداران حسینی شد. دسته‌های عزاداری از گوشه و کنار مشهد خود را به حرم امام رضا (ع) رساندند و بعد از به‌ جا آوردن آداب زیارت، عزای سالار شهیدان (ع) و یارانش را به آستان امام هشتم (ع) تسلیت گفتند. به گزارش ایرنا، عزاداری باشکوه مراسم شام غریبان در مشهد نیز به رسم هر سال با حضور خدام از چهارراه شهدا آغاز و پس از طی مسیر و تشرف به حرم امام رضا(ع) در صحن انقلاب اسلامی برگزار شد. در شهرهای دیگر خراسان رضوی نیز مطابق سنت‌ هر سال، عزاداری‌های باشکوهی برگزار شد. 

در خراسان شمالی، هزاران نفر از عزاداران سیاه‌پوش و سوگوار بجنوردی در عزای امام حسین (ع) به همراه هیات‌های سینه‌زنی، زنجیرزنی و نوحه‌خوانان از مساجد، تکایا و حسینیه‌ها حرکت کردند و در حرم امامزاده عباس بن موسی بن جعفر (ع) گرد آمدند. ۳۰۰ هیات عزادار در جوار امامزاده عباس (ع) با آیین‌های ویژه تعزیه‌خوانی و نوحه‌خوانی به یاد شهدای عاشورا به عزاداری پرداختند. در بیرجند خراسان جنوبی نیز اگرچه معابر، محلات و کوچه‌های شهر هم‌زمان با شروع ماه محرم در سوگ امام حسین (ع) سیاه‌پوش شده بود و آیین‌های عزاداری از روزها قبل با حضور عاشقان اهل بیت (ع) در جای‌جای این شهر آغاز شد، اما این عزاداری‌ها در شب و روز تاسوعا و عاشورای حسینی رنگ و بوی دیگر به خود گرفت. هیات‌های عزاداری شمال شهر بیرجند در بقعه متبرکه شهدای باقریه و هیات‌های عزاداری جنوب شهر در حسینیه امام رضا (ع) بیرجند مراسم عزای شام غریبان امام حسین (ع) و یارانش را برگزار کردند. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید