• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 20 شهریور 1398
کد مطلب : 77694
+
-

نماز عشق

عزاداران حسینی 2  استان شمالی دیروز همزمان با سراسر کشور به عزاداری سالارشهیدانع پرداختند و نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند

اخبار شمال
نماز عشق

عزاداران حسینی 2 استان شمالی دیروز همزمان با سراسر کشور نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند. به گزارش همشهری، در دهه اول محرم، شمالی‌های عزادار با حضور در حسینیه‌ها، بقاع متبرکه، مساجد و تکایا به عزاداری پرداختند. آنها با شنیدن نوای مؤذن از بلندگوهای مساجد، نماز باشکوه ظهر عاشورا را به جماعت برگزار کردند. نماز جماعت ظهر عاشورا در 3‌ هزار مسجد، بقاع متبرکه و هیات‌های مذهبی گیلان برگزار شد. هزاران تن از عزاداران رشت ظهر دیروز در میدان شهدای این شهر نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.

در مازندران هم خیل عظیمی از ارادتمندان به ائمه اطهار و معصومین(ع) با برپایی دسته‌‌های مختلف عزاداری در شهرها و روستاها، ارادت خود را به امام حسین(ع) نشان دادند. بعد از بانگ ملکوتی اذان ظهر به وقت مازندران عزاداران نماز ظهر و عصر را با شکوهی خاص اقامه و با امام و مقتدایشان تجدید میثاق کردند.مازندرانی‌ها از دیرباز عاشق امام حسین(ع) و خاندان پاک و مطهر ایشان بوده‌اند و بار دیگر ثابت کردند در ترویج فرهنگ عاشورایی پیشگام و ثابت‌قدم هستند. برپایی نماز ظهر عاشورا یک سنت زیباست که هدف راستین قیام امام حسین(ع) را به زیبایی به تصویر می‌کشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید